• سه‌شنبه / ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۱۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111108745
  • خبرنگار : 50405

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسسه شهدای جمهوری عراق در گردشگری سلامت

انعقاد تفاهمنامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و موسسه شهدای جمهوری عراق در گردشگری سلامت

ایسنا/خراسان رضوی تفاهم‌نامه مشترک همکاری برای جذب گردشگر سلامت توسط دکتر شاپور بدیعی به عنوان نماینده دانشگاه علوم پزشکی مشهد و عبدالله انائلی رئیس موسسه شهدای جمهوری عراق منعقد شد که بر اساس آن، موسسه شهدای جمهوری عراق بیماران خود را برای درمان به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعزام می‌کند و  دانشگاه خدمات مورد نیاز بیماران را براساس ضوابط وزارت بهداشت و تعرفه‌های مصوب به بیماران ارایه می‌دهد .

دکتر داوود خوش‌شکن، مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این خصوص اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در راستای توسعه صنعت گردشگری سلامت با دو هدف جذب این گردشگران و همچنین افزایش درآمد بیمارستان‌های دولتی و خصوصی دارای مجوز IPD، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری در راستای راهنمایی مستقیم بیمار به مراکز درمانی انجام داده است.

وی افزود: در سال ١۴۰١ تفاهم‌نامه‌های زیادی با عراق، تاجیکستان، ازبکستان و دیگر کشورها داشتیم و در آخرین اقدام صورت گرفته با موسسه شهدای جمهوری عراق که ٣۵۰ هزار شهید مدافع حرم و یک میلیون و ۵۰۰ هزار خانواده شهید تحت پوشش دارد، تفاهم‌نامه همکاری امضا شده است.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این بیماران علاقه‌مند به درمان در مشهد به واسطه وجود بارگاه منور رضوی و توانمندی پزشکان نخبه مشهدی هستند، خاطرنشان کرد: این قرارداد همکاری میان معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس بنیاد شهید عراق به امضا رسیده و در آن مقرر گردیده که خدمات باکیفیت طبق تعرفه مصوب گردشگری سلامت ارائه شود. ضمن اینکه با امضای این تفاهم‌نامه هزینه تمام‌شده گردشگران سلامت به علت نبود واسطه ها ٣۰ درصد کاهش می‌یابد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، خوش‌شکن اضافه کرد: در جریان انعقاد تفاهم‌نامه همکاری میان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و بنیاد شهید عراق، مسئولان عراقی بازدیدهایی را از بیمارستان امام رضا(ع) و رضوی به نمایندگی از بخش‌های دولتی و خصوصی داشتند.

وی با ذکر این نکته که در سال جاری تعداد بیمارستان‌های دارای مجوز ipd  به ١٩ بیمارستان و این عدد با موارد جراحی محدود و کلینیک‌ها به ٣٢ مورد رسیده است، تأکید کرد: در برنامه کاری ما ۴ بیمارستان و ٧ درمانگاه و کلینیک در نوبت دریافت مجوز IPD هستند تا بتوانند در امر پذیرش و درمان گردشگران سلامت فعال باشند و باید اشاره کنیم که این مجوزها مستقیم و پس از کسب امتیازات لازم از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر می‌شود.

مدیر گردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد همچنین در خصوص مهمترین برنامه حوزه گردشگری سلامت در ایام چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گفت: در ایام‌الله دهه مبارک فجر حضور پررنگ بیمارستان‌ها را در شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که در تهران برگزار می‌شود خواهیم داشت و در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای حوزه گردشگری در بخش‌های مختلف از جمله حوزه سلامت به نمایش درمی‌آید. در این نمایشگاه مجموعه‌های درمانی دارای مجوز IPD از نقاط مختلف کشور از جمله خراسان رضوی و مشهد حضور دارند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha