• چهارشنبه / ۱۲ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۰
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401111209763
  • منبع : نمایندگی سمنان

فروکش کردن کرونا در سمنان/ دانشجویانی از ۵ ملیت در علوم پزشکی سمنان

فروکش کردن کرونا در سمنان/ دانشجویانی از ۵ ملیت در علوم پزشکی سمنان

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از فروکش کردن کروناویروس در شهرستان های هشتگانه این استان خبر داد.

دکتر کامران قدس ۱۲ بهمن با تبریک آغاز جشن های پیروزی انقلاب در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ۱۵ بیمار کرونایی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه بستری هستند.

وی با اشاره به آمار بستری های این هفته ادامه داد: ۵ بیمار جدید مثبت با تشخیص قطعی ابتلا به کووید۱۹ در هفته اخیر در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان بااشاره به آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس اضافه کرد: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون ۶۳ هزار و ۳۹ مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در هفته اخیر و از ۵ الی ۱۲ بهمن ماه بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۵ بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید۱۹ در مراکز درمانی بستری شدند و بدین ترتیب مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به ۱۲ هزار و ۲۷۱ نفر رسیده است و ۵۰ هزار و ۷۶۸ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: خوشبختانه کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید۱۹ از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به ۱۱ هزار و ۵۸ نفر رسید.

عضو هیات علمی علوم پزشکی سمنان ادامه داد: با توجه به تاکیدات مدیران ارشد نظام مقدس جمهوری اسلامی برای درخصوص جوانی جمعیت و جلوگیری از پیری جمعیت، سیاست افزایش جمعیت و حمایت از خانواده یکی از مهم‌ترین دغدغه های وزارت بهداشت و به تبع آن دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان است و باید تلاش فراوان کنیم تا شیب نزولی رشد جمعیت را ابتدا به حالت ایستا و سپس به صورت صعودی تغییر حالت دهیم.

پروژه های آماده افتتاح دانشگاه در دهه فجر

دکتر قدس اظهار کرد: اورژانس مرجع کوثر با مساحتی ۳ هزار و ۷۰۰ مترمربع و با اعتباری بالغ بر ۷۰ میلیارد تومان در دهه فجر افتتاح خواهد شد. این اورژانس از لحاظ وسعت و به روز بودن منحصر به فرد بوده و از فضای آلودگی زدایی استفاده شده است.

وی از افتتاح ۴ خانه بهداشت در شهرستان دامغان خبر داد و بیان کرد: خانه های بهداشت در روستاهای فرات، حلاجی، بادله کوه و دولت‌آباد و همچنین پایگاه اورژانس پیش بیمارستانی ۱۱۵ شهرک صنعتی ایوانکی نیز انشاءلله در دهه فجر افتتاح خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اشاره به اتمام ساختمان مرکز سرطان، اظهار کرد: تجهیزات این بخش باقی مانده است که دستگاه شتاب دهنده و پرتو درمانی در حال انتقال به این مرکز است. مرکز جامع سرطان یک مرکزی شهری نیست بلکه بین المللی است و در نظر است که با حضور ریاست جمهور به بهره‌برداری برسد.

دکتر قدس گفت: در یک سال اخیر ۵۱۰ هزار نفر به کیلینیک‌های دانشگاه مراجعه داشتند. ۳۸ هزار بستری در بخش‌های مختلف صورت گرفته است و ۲۲۰ هزار نفر به اورژانس مراجعه کرده و ۱۷ هزار عمل جراحی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه انجام شده است.

رئیس دانشگاه با اشاره به اشغال ۵۶ درصدی تخت‌های بیمارستان های دانشگاه، اظهار کرد: ۳۰ پایگاه شهری و بین‌شهری و یک پایگاه هوایی اورژانس در سطح استان فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به افزایش جذب هیئت علمی به صورت پیمانی، افزود: رشته های تحصیلی نیز در این دانشگاه افزایش داشته است و در نظر است به امید خدا ۲۱ رشته تحصیلی جدید در این دانشگاه راه اندازی شود. همچنین رتبه عملکرد حوزه تحقیقات و فناوری دانشگاه در بین دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور از رتبه ۱۳ به ۱۱ ارتقاء یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان از تحصیل ۵ ملیت در سطح استان خبر داد و گفت: ۲۵۰ نفر از کشورهای افغانستان، عراق، لبنان، هند و پاکستان در دانشگاه علوم پزشکی مشغول به تحصیل هستند و ۱۰۰ درصد دانشجویانی که درخواست دریافت وام دانشجویی داشتند، وام پرداخت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha