• یکشنبه / ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401111612235
  • خبرنگار : 50184

رئیس فدراسیون بسکتبال:

بسکتبال خیابانی مورد توجه جدی قرار می‌گیرد

بسکتبال خیابانی مورد توجه جدی قرار می‌گیرد

ایسنا/کرمانشاه رئیس فدراسیون بسکتبال از جدی‌تر شدن توجه به بسکتبال خیابانی خبر داد.

جواد داوری امروز(16 بهمن) در مجمع انتخابات ریاست هیات بسکتبال استان کرمانشاه، حرکت بسکتبال کرمانشاه را روبه رشد خواند و اظهارکرد: از سالها پیش با فعالیت و تحرکات بسکتبال این استان آشنا هستم و تلاش‌هایی که در این رشته صورت می گیرد را می‌بینم.

وی تصریح کرد: با این وجود، برخی اختلافات نیز در بسکتبال این استان دیده می شود که رئیس هیات استان باید برای رفع آنها تلاش کند.

رئیس فدراسیون بسکتبال ادامه داد: هرچند که در همه هیات های استانی طیف‌های مخالف وجود دارند و در کرمانشاه نیز دیده می شود، با این وجود نیاز است که با هماهنگی فدراسیون هیات استان با این مخالفین نشست‌هایی را داشته باشد تا به یک اتحاد برسد.

وی با بیان اینکه این اتحاد می‌تواند بسکتبال کرمانشاه را به سرانجام برساند، گفت: متاسفانه بسکتبال ما به قدری عقب است که دیگر فرصتی برای چالش‌ها و مشغله‌های داخلی نداریم، بنابراین باید با اتحاد به این رشته و تیم ملی کمک کنیم.

داوری خاطرنشان کرد: زمانی که همه ظرفیت ها و پتانسیل های یک رشته هماهنگ باشند و پای کار بیایند، می توانیم به رشد این رشته کمک کنیم.

وی در ادامه با بیان اینکه بسکتبال کرمانشاه ظرفیت های بسیار خوبی دارد که می تواند به بسکتبال کشور کمک کند، گفت: در استعدادیابی هایی که انجام می‌دهیم، تعداد نفرات منتخب از کرمانشاه بسیار زیاد است و نشان می دهد که توان این استان برای کمک به بسکتبال کشور بالاست.

رئیس فدراسیون بسکتبال یادآورشد: لازم نیست که این استان حتما یک تیم سوپرلیگی داشته باشد، بلکه همین که در تیم های ملی پایه نیرو تزریق کند، بسیار مهم است.

وی متذکرشد: از طرفی وقتی اسپانسرها هم ببینند که شما در مسیر موفقیت در حرکت هستید، کنار شما خواهند آمد و به این رشته ورود می‌کنند.

داوری به این نکته هم تاکید کرد که هیات های استانی نباید منتظر بودجه از فدراسیون باشند، بلکه باید خودکفا شوند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر توسعه بسکتبال سه نفره یا خیابانی، عنوان کرد: از هیات های استانی و از جمله کرمانشاه می خواهیم که بسکتبال سه نفره یا خیابانی را بویژه در فصل تابستان برقرار کنند تا به مردم شناسانده شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال خاطرنشان کرد: مسابقات بسکتبال خیابانی را به شکل مسابقات درون استانی برگزار کنید، چراکه مسابقات آن در همه استانها مغفول مانده است.

وی در ادامه از طرحی برای توسعه مسابقات بسکتبال در رده های پایه هم خبرداد و گفت: در نظر داریم که مرزبندی استانی را برای مسابقات بسکتبال برداریم، برای مثال وقتی فاصله یک شهرستان تا مرکز استان چندین ساعت باشد، بنابراین برای آن شهرستان دشوار خواهد بود که در مسابقات استانی شرکت کند، درحالیکه فاصله آن شهرستان با مرکز استان همجوار بیشتر از یک ساعت نیست و راحت‌تر می تواند در مسابقات استان همسایه شرکت کند.

داوری اجرای این طرح را باعث توسعه بیشتر بسکتبال و حضور پررنگ تر شهرستانها در مسابقات اعلام کرد.

وی  در ادامه با تاکید براینکه جایگاه بسکتبال در ایران خوب نیست، عنوان کرد: درحالیکه بسکتبال اولین رشته تیمی توپی ایران است که در مسابقات المپیک شرکت کرده، اما چندان از این ظرفیت استفاده نکرده ایم و برای همین باید به این رشته جایگاه سابق آن را ببخشیم.

رئیس فدراسیون بسکتبال در بخش پایانی سخنانش اعلام کرد که در بسکتبال هیچ تبعیض و ناعدالتی بین بخش بانوان و آقایان و بین شهرستانها از نظر توجه و توزیع امکانات و تجهیزات نخواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha