• چهارشنبه / ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401111914749
  • خبرنگار : 50509

معاون مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهید سلیمانی:

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت مراکز فنی حرفه‌ای در حوزه معلولین است

یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت مراکز فنی حرفه‌ای در حوزه معلولین است

ایسنا/خراسان رضوی معاون مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهید سلیمانی ضمن تشریح فعالیت‌های این مرکز در حوزه توانمندسازی معلولین، گفت: یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی، فعالیت مراکز فنی حرفه‌ای در حوزه معلولین است

سید حسین موسوی در گفت‌وگو با ایسنا ضمن تبریک ایام دهه فجر، اظهار کرد: در حال حاضر تعداد کل مراکز فنی حرفه‌ای فعال در مشهد، ۸ مرکز هستند. در مشهد دو مرکز فنی حرفه‌ای به نام شهید سلیمانی یکی در غرب و یکی در شرق وجود دارد، اما مرکز غرب ویژه معلولین بوده و مرکز شرق در حاشیه شهر فعالیت دارد؛ بنابراین در خصوص آموزش تداخلی با یکدیگر ندارند. 

وی با بیان اینکه در مشهد حدود ۱۵۵ هزار معلول وجود دارد، افزود: در همین راستا مرکز تخصصی ویژه معلولین توسط سازمان آموزش فنی حرفه‌ای با همکاری سازمان بهزیستی و کمک خیرین در سال ۹۵ افتتاح شد و در اردیبهشت ۹۶ فعالیت‌های خود را به صورت تخصصی برای معلولین جسمی حرکتی آغاز کرد و با توسعه مرکز، آموزش‌ها برای کم‌شنوایان،کم‌بینایان و شهروندانی که از نظر ذهنی کم‌توان اما آموزش‌پذیر هستند، شروع شد. در حال حاضر دو واحد دیگر با عنوان‌های آموزش کارآفرینی و توسعه کسب‌وکار و دپارتمان خودرویی در این مرکز فعالیت دارند. 

معاون مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهید سلیمانی ادامه داد: در این مراکز کارگاه‌های آموزشی با عنوان صنایع پوشاک، چرم، فرش، چوب، فناوری اطلاعات و همچنین هنرهای تزئینی، گوهرتراشی و تکنولوژی آموزشی در حال فعالیت هستند. ضمن اینکه مرکز غرب ویژه معلولین، آماده برگزاری هرگونه آموزش در مراکز استثنایی و سازمان‌های مردم‌نهاد است. 

موسوی با بیان اینکه ظرفیت کارگاه‌های آموزشی مرکز فنی‌ حرفه‌ای شهید سلیمانی غرب ۴ نفر است، اضافه کرد: اما برخی دوره‌ها با ظرفیت ۶ یا ۸ نفر هم برگزار می‌شود. آموزش‌های دپارتمان خودرویی توسط اقایان مورد استقبال قرار گرفته است، اما برای آموزش بانوان هم مانعی نداریم. همچنین در حوزه آموزش‌های مرکز کارآفرینی و کسب‌وکارهای نوین، هم از سمت آقایان و هم از سمت خانم‌ها تقاضاهایی وجود دارد، اما به طور کلی در این مرکز بیشترین متقاضیان از بین بانوان معلول‌اند.

وی در خصوص تاثر اپیدمی کرونا بر فعالیت‌های این مرکز، بیان کرد: در دوره کرونا با نیاز جامعه همراه بودیم و دوره‌های اموزشی به صورت مجازی و حضوری در مراکز بهزیستی به صورت شبانه‌روزی تشکیل شدند و به هیچ وجه نگذاشتیم دوره‌ها تعطیل شوند.

معاون مرکز آموزش فنی حرفه‌ای شهید سلیمانی عنوان کرد: جامعه هدف ما افراد دارای معلولیت، سربازان وظیفه، دانش‌آموزان، دانشجویان، زندانیان، کودکان کار، افراد بدسرپرست و بی‌سرپرست، اتباع خارجه و سایر افراد جامعه عادی و سکونتگاه غیررسمی هستند و برای اولین بار دو دوره سکوای آلمان ویژه اتباع برگزار شد. 

موسوی با اشاره به تعامل مراکز دیگر با مرکز فنی حرفه‌ای، عنوان کرد: درحال حاضر مراکز بهزیستی، موسسه‌های توانبخشی، انجمن حامیان کودکان کم‌توان ذهنی مردم‌نهاد و سایر انجمن‌ها و سازمان‌های مرتبط دیگر مانند آموزش‌وپرورش استثنایی و شهرداری، با این مرکز همکاری لازم را داشته‌اند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha