• پنجشنبه / ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۳۳
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401112015736
  • خبرنگار : 50039

رئیس شورای حل اختلاف گلستان خبر داد:

سازش طرفین ۳۵ هزار پرونده‌ شورای حل اختلاف گلستان/ فرصت دوباره زندگی ۲۰ محکوم به قصاص

سازش طرفین ۳۵ هزار پرونده‌ شورای حل اختلاف گلستان/ فرصت دوباره زندگی ۲۰ محکوم به قصاص

ایسنا/گلستان رئیس شورای حل اختلاف گلستان تعداد پرونده‌های قابل مصالحه در استان را ۷۷ هزار و ۶۰۵ فقره عنوان کرد و گفت: از این تعداد پرونده ۳۵ هزار و ۸۳۶ فقره به سازش ختم شده است.

احمد جعفری صبح امروز پنج‌شنبه ۲۰ بهمن ۱۴۰۱ در گفت‌وگو با خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه با بیان اینکه در ۱۰ ماه گذشته ۱۰۵ هزار و ۳۹۰ فقره پرونده به شعب شوراهای اختلاف استان وارد شده است، اظهار کرد: از این تعداد پرونده ۱۰۴ هزار و ۹۰۴ فقره پرونده مختومه شده است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان با تاکید بر اینکه در این مدت تعداد پرونده‌های مصالحه شده ۷۷ هزار و ۶۰۵ فقره است، ادامه داد: از این تعداد پرونده برای ۳۵ هزار و ۸۳۶ فقره سازش شده که درصد صلح نسبت به قابل مصالحه ۴۶.۲ درصد و نسبت به سال قبل ۶.۲ درصد افزایش داشته است.

وی پرونده‌های وارد شده حقوقی و کیفری به دادگستری را ۱۴۲ هزار و ۵۸۸ فقره برشمرد و ضمن اشاره به اینکه نسبت پرونده‌های وارده به دادگستری نسبت به شورا ۴۳ درصد است، افزود: پرونده‌های وارده به دادسرا ۱۴۶ هزار و ۹۴ فقره بود که نسبت وارده شورا به دادسرا ۳۹ درصد است.

جعفری از ورود هزار و ۲۸۲ فقره پرونده به شعب ویژه صلحی زندان گرگان و گنبدکاووس خبر داد و خاطرنشان کرد: با پادرمیانی اعضای شعبه ۹۰۸ پرونده با سازش مختومه و ۲۳۳ زندانی آزاد و به آغوش خانواده‌ها بازگشتند.

وی درصد ابلاغ الکترونیک صادر شده در استان را در مدت مذکور بیش از ۵۱۹ هزار ابلاغیه در توسعه حل اختلاف عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ هزار ابلاغیه معادل ۹۵ درصد به صورت الکترونیک به مردم ابلاغ و زمینه صرفه‌جویی حدود یک میلیون برگ کاغذ فراهم شده است.

رئیس شورای حل اختلاف گلستان از چندین مورد گذشت بزرگوارانه اولیای دم و پادرمیانی اعضای شعب ویژه صلحی زندان گرگان و گنبدکاووس، صلح‌یاران و هیئت‌های صلح خبر داد و اضافه کرد: در این مدت ۲۰ محکوم به قصاص فرصت دوباره زندگی پیدا کردند.

وی به آغاز پویش بخشش علوی - سیره مهدوی به مناسبت میلاد امام علی (ع) ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد اشاره کرد و افزود: طی چند روز اخیر و با پادرمیانی اعضای شورای حل اختلاف، صلح یاران و ریش سفیدان در دو فقره پرونده از حق خود گذشتن و با این بخشش تعداد محکومین به قصاص که از ابتدای سال بخشیده شده اند از ۱۸ مورد به ۲۰ مورد افزایش یافته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha