• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۱
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1401112317321

/سروهای آسمانی قم/۱۰۰

شهید رضا اسحاقی فرد: شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است

شهید رضا اسحاقی فرد: شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است

ایسنا/قم شهید رضا اسحاقی فرد در وصیت‌نامه اش نوشت: با هر کسی که از روی عناد با این انقلاب دشمن است به مقابله برخیزید.

شهید رضا اسحاقی فرد در اول شهریور ۱۳۴۸ در شهر قم به دنیا آمد و سرانجام در ۱۰ تیر ۱۳۶۵ در عملیات کربلای۱ به شهادت رسید و در گلزار شهدای علی بن جعفر (ع) قم آرام گرفت.

در وصیت‌نامه شهید رضا اسحاقی فرد آمده است:

«یا ایها الذین آمنوا استعینوا بالصبر و الصلوة ان الله مع الصابرین و لا تقولوا لمن یقتل فی سبیل الله اموات بل احیاء ولکن لاتشعرونها و لنبولنکم بشیئی من الخوف و الجوع و نقص من الاموال و الانفس و الثمرات و بشر الصابرین. الذین اذا اصابتهم مصیبة قالوا الا لله و انا الیه راجعون»

ای کسانی که ایمان آورده‌اید صبر و مقاومت پیشه کنید از صبر و نماز یاری جویید که همانا خداوند با صابران است، مپندارید کسانی که در راه خدا کشته شده‌اند مرده‌اند بلکه آنان زنده‌اند و در نزد پروردگارشان روزی می‌خورند که شما توانایی درک آن را ندارید و البته شما را به سختی‌ها و ترس و گرسنگی و تشنگی و آفات زراعت بیازماییم و بشارت و مژده از آن سخی‌ترها صابران است و آنانی که به حادثه سخت و ناگواری دچار شوند صبور بوده و گویند ما به‌فرمان خدا.

تفنگم را بیاورید تا سینه دشمن را سوراخ کنم که دیگر تحمل این همه نامردی را ندارم، آخر مگر این ملت آزادی‌خواه و حق پرست چه کرده است؟

ای مادرم کفنم را بیاور تا بپوشم که خون من از خون امام حسین (ع) و علی اصغر به خون خفته‌اش رنگین‌تر نیست.

اما ای مردم شما را به پیروی از امام خمینی و اطاعت بی چون و چرا از راهش که همانا راه امام زمان است توصیه می کنم و با هر کسی که از روی عناد با این انقلاب دشمن است به مقابله برخیزید.

پروردگارا باز تو را شاهد می‌گیرم که این راه با آگاهی کامل انتخاب نمودم و با تمام وجود شهادت را که سعادت بسی بزرگ است می پذیرم چرا که شهادت حد نهایی تکامل یک انسان است.

و السلام علیکم و رحمة الله و برکاته

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha