• یکشنبه / ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۷
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1401112317545
  • خبرنگار : 50560

بهره‌مندی ۸۶ درصدی روستاهای قزوین از نعمت آب‌ شرب

بهره‌مندی ۸۶ درصدی روستاهای قزوین از نعمت آب‌ شرب

ایسنا/قزوین مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان قزوین گفت: امروز شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب بهداشتی به ۸۶ درصد رسیده است. خوشبختانه ظرفیت استان قزوین در این حوزه از میانگین کشوری که ۸۲ درصد است، بالاتر بوده درصورتی که این آمار پیش از انقلاب بسیار ناچیز بود.

داراب بیرنوندی روز یکشنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ در نشست خبری مدیران صنعت آب و برق استان قزوین، ضمن تبریک اعیاد رجب و دهه فجر اظهار کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای بی‌بدیلی در حوزه خدمت‌رسانی به شهرها به ارمغان آورده است که در ادامه با مقایسه خدمت‌رسانی در حوزه آب، پیش و پس از انقلاب‌ اسلامی به بیان آن خواهم پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز شاخص بهره‌مندی روستاهای استان از آب شرب بهداشتی به ۸۶ درصد رسیده است، افزود: خوشبختانه ظرفیت استان قزوین در این حوزه از میانگین کشوری که ۸۲ درصد است، بالاتر بوده درصورتی که این آمار پیش از انقلاب بسیار ناچیز بود.

مدیرعامل شرکت آبفای استان قزوین ادامه داد: همچنین طول خطوط انتقال آب در استان قزوین، نسبت به پیش از انقلاب پنج برابر افزایش پیدا کرده و به برکت انقلاب اسلامی در ایجاد مخازن آب روستایی نیز ۱۰ برابر رشد داشته‌ایم.

وی ادامه داد: حجم مخازن ذخیره آب در قزوین، پیش از انقلاب ۳۵۰۰ مترمکعب بود که این رقم هم‌اکنون به ۲۸۰ هزار متر مکعب رسیده است و این خدمات هرسال بیشتر از سال‌قبل می‌شود. در دهه فجر امسال ۲۵ طرح حوزه آبفا با ۱۵ میلیارد تومان اعتبار در سطح استان قزوین مورد بهره‌برداری قرار گرفت که به مجموع خدمات این سازمان اضافه کرد.

بیرنوندی عنوان کرد: از بین پروژه‌های مورد بهره‌برداری شده، پنج طرح شهری و ۱۰ طرح روستایی به بهره‌برداری رسیده و همچنین ۲ حلقه چاه آب و چند مورد اصلاح شبکه به طول ۱۸ کیلومتر صورت‌گرفته است. ۱۵۰ کیلومتر خط لوله آب و ۱۳ کیلومتر خط شبکه فاضلاب طی یک سال گذشته در این استان ایجاد یا اصلاح شده است.

وی با اشاره به کاهش میزان بارندگی‌ها در میانگین بلند مدت اظهار کرد: متأسفانه سه‌ سال است که در خشکسالی هستیم و از شهروندان تقاضا داریم که نسبت به صرفه‌جویی در مصرف آب اهتمام داشته باشند.

این مسئول در پایان گفت: همچنین در راستای تأمین آب شرب مورد نیاز مردم استان، ۲۵ حلقه چاه آب در شهرها و روستاهای استان قزوین حفر و مورد بهره‌برداری قرار گرفته و ۱۵ مخزن زمینی و هوایی در مناطق مختلف استان احداث شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha