• دوشنبه / ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۲:۱۶
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1401112418417
  • خبرنگار : 50233

مدیر کل بیمه سلامت سمنان تشریح کرد:

تامین ۹۰درصد هزینه‌های درمان توسط بیمه سلامت/ رها کردن درمان به دلیل هزینه بالا

تامین ۹۰درصد هزینه‌های درمان توسط بیمه سلامت/ رها کردن درمان به دلیل هزینه بالا

ایسنا/سمنان مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از تامین بخش عمده هزینه‌های درمانی بیماران خاص و صعب‌العلاج از طریق  صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج خبر داد و گفت: هزینه‌های بالای برخی از بیماری‌ها به گونه‌ای بود که گاه در مواردی بیماران به دلیل هزینه بالا، درمان را رها می‌کردند.

دکتر سیدمحمد حسینی ۲۴ بهمن ماه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با اجرایی شدن این طرح بیماران مشمولین تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه طریق  صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج، دیگر دغدغه‌ای بابت هزینه های درمان ندارند.

وی با اشاره به تقسیم بیماران به دو بخش بیماران نشان‌دار و غیرنشان‌دار تصریح کرد: بیماران نشان‌دار بدون مراجعه به بیمه سلامت می‌توانند از طریق مراکز خدمات رسان نظیر بیمارستان‌ها و داروخانه‌ها و..خدمات را دریافت و بیش از ۹۰ درصد هزینه را این بیمه تقبل و پرداخت می‌کند.
وی ادامه داد: سایر بیماران غیرنشان‌دار که در لیست بیماران مشمولین تبصره ذیل ماده ۹ اساسنامه طریق  صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج قرار دارند نیز می توانند با تحویل مدارک بخش اعظم هزینه درمانی را از این بیمه دریافت کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان با بیان اینکه همه بیماران فارغ از اینکه بیمه کدام سازمان بیمه‌گر هستند می‌توانند از این خدمات حمایتی بهره‌مند شود اضافه کرد: در این طرح بیماران صعب العلاجی که تحت پوشش سازمان‌های بیمه گر هستند ، می توانند هزینه‌هایی فراتر از بیمه و بیمه تکمیلی را بابت مخارج درمان از بیمه سلامت دریافت کنند.

دکتر حسینی عنوان کرد: این بسته حمایتی شامل ۲۹ بیماری خاص نظیر تالاسمی،ms، sma، انواع سرطان‌ها، سکته مغزی، بیماری‌های روانی مزمن، صرع مقاوم به درمان، پیوند سلول‌های بنیادی، پیوند کبد، کلیه، قلب، پانکراس، پارکینسون، دیستونی، ترمور، اتیسم، ریه، پیوند عضو،، موکوپلی ساکاریدوز، هموفیلی، همودیالیز و دیالیز صفاقی و.. است.

وی با اشاره به نحوه ثبت نام بیماران خاص و صعب‌العلاج در سامانه بیمه سلامت تصریح کرد: این بیماران اعم از بیمه‌شدگان بیمه سلامت و یا سایر سازمان‌های بیمه‌گر و یا افراد فاقد پوشش بیمه پایه، می‌توانند در سامانه شهروندی سازمان بیمه سلامت ایران ثبت نام و از مزایای این طرح ملی بهره‌مند شوند.

وام ۵۰ میلیون تومانی به بیماران

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان همچنین از پرداخت مابه التفاوت حق بیمه و اعطای تسهیلات کمک درمانی به بیماران خبر داد و کرد: بیماران صعب العلاج مشمول این طرح می‌توانند با ارائه مدارک پزشکی تا سقف ۵۰۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه با باز پرداخت ۵ ساله و کارمزد پهار درصد دریافت کنند.

تامین ۹۰درصد هزینه‌های درمان توسط بیمه سلامت/ رها کردن درمان به دلیل هزینه بالا

حسینی با اشاره به ارائه این خدمات از طریق بیمه سلامت استان، معاونت درمان دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود و از طریق ثبت نام در سامانه خاطرنشان کرد: بیماران دارای شرایط ذکر شده می‌توانند با سه روش مراجعه به معاونت درمان بیمارستان‌های علوم پزشکی، سامانه شهروند الکترونیک و یا مراکز بیمه سلامت، مدارک مربوط به بیماری خود را ارائه دهند و از تسهیلات بهره مند شوند.

وی از تخصیص ۲۰۰میلیارد تومان تسهیلات به استان خبر داد و گفت: ۱۵۰ میلیارد تومان به شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی سمنان و ۵۰ میلیارد تومان نیز به شهرستان های تحت پوشش علوم پزشکی شاهرود اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: در برخی بیماری‌ها امکان پرداخت تا ۱۰۰ میلیون تومان هم وجود دارد. ضمن اینکه علاوه بر این‌ها بیمه سلامت برای خدمات دندانپزشکی نیز به این بیماران تا سقف ۶ میلیون تومان کمک هزینه درمانی پرداخت می کند. البته برای برخی از بیماری‌ها تا سقف دو میلیون تومان است اما در برخی بیماری‌ها نظیر اتیسم که احتمال آسیب دندان‌ها بسیار بیشتر است تا سقف ۶ میلیون تومان به این بیماران پرداخت می‌شود.

وجود بیش از ۶۵۰۰ بیماران سخت و صعب‌العلاج در استان سمنان

مدیرکل بیمه سلامت استان سمنان از وجود بیش از ۶۵۰۰ بیماران سخت و صعب‌العلاج در استان سمنان خبر داد و گفت: تعداد بیماران نشان‌دار در استان سمنان فعلا حدودا ۹۵۰ نفر هستند

وی در پاسخ به پرسشی در ارتباط با پرداخت به موقع هزینه های درمانی اظهار کرد: اگر اسناد پزشکی درست و بدون مشکل باشد هزینه‌ها ظرفی یک تا دو هفته پرداخت می‌شود.

وی اجرای این طرح را با هدف کمک به بیماران ارزیابی و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل هزینه های بالای درمان برخی از بیماران حتی قید درمان را می‌زدند و یا در مواردی برخی‌ها خودرو و خانه خود را برای درمان می‌فروختند و لذا خانواده‌ها با مشکلات جدی مواجه و گاه خانواده از هم می‌پاشید..

دکتر حسینی با بیان اینکه اجرای این طرح به بیماران مبتلا به این بیماری ها کمک شایانی می‌کند افزود: در گذشته برخی بیماران به دلیل هزینه بالا و یا عدم آگاهی دیر مراجعه و فرصت طلایی درمان را از دست می دادند اما با اجرای این طرح، به این بیماران و روند درمانی آنها کمک خوبی می شود.

به گزارش ایسنا- بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام اس، دیالیز صفاتی، دیالیز خونی،موکویلی ساکاریدوز، بال پروانه‌ای، اس ام ای، فیبروز سیستیک، اتیسم، سرطان، پرفشاری خون، سکته های مغزی، پیوند سلول های بنیادی خونساز، پیوند کلیه، پیوند کبد، پیوند قلب، پیوند پانکراس، پیوند روده، پیوند ریه،، بیماری های روانی مزمن، رتینوپاتی دیابتی، صرع مقاوم به درمان، پارکیسون، بیماری های قلبی عروقی، آسیب های نخاعی، بی اختیاری های ادراری، سوختگی، انومالی های قلبی و عروقی، هپاتیت و سیروز کبدی،آئوریسم عروقی،گیلن،هیدروسفالی،سندروم نفروتیک، دمانس الزایمر، روماتیسم مادرزادی و بیماری های اتوایمیون، دیسپلازی های خونی و اختلالات انعقادی بیماری های صعب‌العلاج پوستی، بیماری های التهابی روده، بیماری لیمن پیک نوع a-b-c ، بیماری تی ساکس، جراحی ابهام دستگاه تناسلی، نقائص مغزی، آلوپسی، اکستروفی مثانه، سیستینوزیس،، بیماری گوشه، دیستروفی عضلانی، ایکتیوز، سندروم راکی تانسکی، میوپانی میتوکندریا، میاستنی گراویس، لوروفیبروماتوزیس، اکندروپلازی، فتیل کتولوزی، اسکلروز لترال اولیه، سندروم مارافان،اتاکسی اسپینوسربلار،شارکومای توث، آتروفی مخچه، بیماری ادرار سیاه، کراب،، بیماری ادرار شربت افرا، پورفیریا، بیماری ویلسون، سندروم رت، سندروم ولفرام، سندروم بارت ،گلوتاریک اسیدوری نوع ۱ و ۲،متاکروماتیک لکودیستروفی، عدم تحمل پروتئین ایزینوریک، لکودیستروفی، جدیاک هیگانسی، هوموسیستینوری،بیماری های ژنتیکی و مادرزادی و...از جمله بیماری های مشمول این طرح است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha