• سه‌شنبه / ۲۵ بهمن ۱۴۰۱ / ۱۶:۱۱
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401112519518
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی در یاسوج با معرفی برترین‌ها پایان یافت

چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی در یاسوج با معرفی برترین‌ها پایان یافت

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی آوای چکاوک روز چهارشنبه در یاسوج با معرفی برترین ها به کار خود پایان داد.

آیت الله سید نصیر حسینی، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: هنرمندان با هنر خود از ارزش های انقلاب دفاع می کنند که مایه خرسندی و افتخار است.

وی افزود: باوجود تمام تلاش‌هایی که دشمن انجام داد تا مردم را از انقلاب دور کند اما با حضور خود مشت محکمی به دهان یاوه گویان زدند.

حسینی اظهارکرد: ملت عزیز ایران با حضور باشکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن مشت محکمی بر دهان آمریکا، رژیم صهیونیستی و آل سعود و ایادی استکبار زدند.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کسانی که به دامان دشمنان پناه می‌برند و علیه کشور خود صحبت می‌کنند انسان‌های خائنی هستند.

حسینی تصریح کرد: برخی هنرمندان برای معرفی و تبیین دستاوردهای انقلاب تلاش و با هنرمندی خود از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کنند مایه خرسندی و افتخار هستند.

سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در ادامه این مراسم گفت: ایران قدرتمندتر از آن است که دشمن بخواهد خللی در عزم و اراده مردم آن و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایجاد کند.

وی افزود: هر موقع که مردم احساس کردند انقلاب اسلامی در خطر قرار دارد وارد صحنه شدند و با تمام توان دشمنان را مأیوس کردند.

احمد زاده با بیان اینکه جنگ شناختی باورهای مردم را تغییر می‌دهد اما با هدایت‌های رهبری و عنایت خداوند و امام زمان، مردم با حضور با شکوه خود در راهپیمایی ۲۲ بهمن دشمن را در همه جبهه‌ها شکست دادند، اظهارکرد: از حضور حماسی مردم ایران بویژه مردم غیور کهگیلویه و بویراحمد در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال قدردانی می‌کنم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دشمن در یک جنگ ترکیبی با استفاده از توان رسانه‌ای و افراد مشهور، همه ظرفیت‌هایش را به صحنه آورد اما مردم با حضور خود این توطئه‌ها را شکست دادند و در استان کهگیلویه و بویراحمد، مردم در برخی مناطق ۳۰ تا ۶۰ درصد بیشتر از دوره‌های قبل در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند و صحنه‌هایی خلق شد که بی بدیل بود.

احمد زاده با اشاره به نیاز استان به برگزاری جشنواره‌های شاد فرهنگی تصریح کرد: دستگاه‌های فرهنگی استان برگزاری چنین جشنواره‌هایی را در برنامه‌های خود قرار دهند چرا که مردم به شور، شادی و نشاط نیاز دارند.

همچنین سردار مصطفی مثنوی، جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: مردم توطئه دشمن را در ۲۲ بهمن خنثی کردند و افرادی در راهپیمایی ۲۲ بهمن شرکت کردند که دشمن بر روی آنها سرمایه‌گذاری کرده بود.

وی افزود: کاری که مردم در ۲۲ بهمن انجام دادند باعث روشن شدن چراغ انقلاب در دل دلدادگان و یاس و ناامیدی دشمنان شد.

مثنوی با اشاره به برگزاری جشنواره آوای چکاوک اظهار کرد: دهه فجر برنامه‌های خوبی در سراسر استان اجرا شد و با اجرای سرود و گروه‌های هنری دهه هشتادی‌ها خوش درخشیدند.

جانشین فرمانده سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: آنچه این جشنواره را از دیگر جشنواره‌ها متمایز کرد تقویت حضور میدانی گروه‌های هنری در روستاها و مناطق با تمام ظرفیت‌ها بود.

مثنوی تصریح کرد: زبان هنرمندانه و مبتنی بر هنر در تمام عرصه‌ها تجلی پیدا کرد و در ۱۰ شب جشنواره این موضوع عملیاتی شد و رویکرد دیگر جشنواره چکاوک بحث رسانه‌ای آن بود که صدا و سیما به پیشواز این ایام رفت و همه برنامه‌های جشنواره را پوشش داد.

وی بیان کرد: نسبت به جشنواره‌های قبل جهش بسیار خوبی داشتیم و ۱۱۵ گروه سرود که بیشتر دهه هشتادی‌ها آنها را تشکیل می‌دادند، در این جشنواره حضور پیدا کردند.

وحید مثنوی، معاون فرهنگی وهنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: در بخش میدانی جشنواره آوای چکاوک۳۰۰برنامه درقالب سرود، مولودی خوانی، تئاتر، موسیقی سنتی و آواز محلی اجرا شد. همچنین در این جشنواره مسابقات نیز در شهرستان‌های استان برگزار شد.

وی افزود: این جشنواره به همت مرکز آفرینش‌های هنری بسیج با همکاری حوزه هنری کهگیلویه و بویراحمد، معاونت فرهنگی و هنری سپاه فتح، فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه دنا، سازمان بسیج دانش آموزی، آموزش و پرورش، شهرداری یاسوج، فرماندهی انتظامی استان، امر به معروف و نهی از منکر، میراث فرهنگی و گردشگری، ورزش و جوانان استان و ستاد کنگره شهدای استان برگزار شد.

مثنوی اظهار کرد: کاروان شادی پیمایی آوای چکاوک از ۱۲ تا ۲۲ بهمن ماه جاری به اجرای برنامه پرداخت و اختتامیه چهارمین جشنواره سرودهای حماسی و انقلابی آوای چکاوک نیز امروز در آئینی در سرسرای حکیم جرجانی یاسوج با معرفی برترین‌ها به کار خود پایان داد.

معاون فرهنگی وهنری سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: برگزیدگان در بخش شعر، تک خوانی، بازخوانی و مربیان فنی معرفی و جوایزی نیز به آنان اهدا شد و فعالان فرهنگی و هنری و پیشکسوتان بخش‌های سرود، موسیقی، فیلم سازی و مربیان فعال حوزه سرود نیز تجلیل شدند.

به گزارش ایسنا، در پایان جشنواره گروه های برتر در بخش های شاعران، تک خوانان، بازخوانی و مربیان فنی معرفی و تجلیل شدند. همچنین در این جشنواره از فعالان فرهنگی و هنری و پیشکسوتان بخش های سرود، موسیقی، فیلمسازی و مربیان فعال حوزه سرود تجلیل شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha