• یکشنبه / ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ / ۲۱:۴۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401113022597
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد

مصرف سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب شرب در گیلان

مصرف سالانه ۳۰۰ میلیون مترمکعبی آب شرب در گیلان

ایسنا/گیلان مدیرعامل آب منطقه ای گیلان مصرف آب شرب سالانه استان را حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب دانست و خاطرنشان کرد: در استان گیلان تمهیدات کافی برای تامین آن که جزو اولویت های اصلی ماست، اندیشیده شده و نگرانی از بابت تامین آب شرب در استان نداریم.

وحید خرمی در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر بهینه سازی مصرف آب کشاورزی در سال زراعی پیش رو، اظهار کرد: برای عبور ایمن از چالش های فصل زراعی پیش رو، مصرف بهینه آب و کاهش اتلاف آن در دستور کار شرکت آب منطقه ای گیلان است.

وی با  بیان اینکه در حال حاضر حجم آب ذخیره شده سد سفیدرود حدود ۱۸۰ میلیون مترمکعب است، افزود: این عدد در مدت مشابه سال قبل ۲۶۵ میلیون مترمکعب و در مدت مشابه دو سال گذشته حدود ۸۰۰ میلیون مترمکعب بوده که نشان می دهد ذخیره آب بسیار کمی در پشت سد سفیدرود داریم و این در حالی است که در فصل کشاورزی ماهانه حداقل ۳۵۰ تا بیش از ۴۰۰ میلیون مترمکعب به طور متوسط مصرف داریم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان تصریح کرد: راهبرد مدیریت بهینه مصرف آب و کاهش اتلاف آن در کنار عمل کشاورزان عزیز به توصیه های سازمان جهاد کشاورزی و رعایت جدی تقویم زراعی می تواند ضمن بهره گیری از تجارب سال های گذشته به ویژه آموخته هایمان در قرارگاه جهادی مدیریت آب استان باعث گذری ایمن از چالش ها و تنش های آبی پیش رو باشد.

خرمی، مصرف آب شرب سالانه استان را حدود ۳۰۰ میلیون مترمکعب دانست و خاطرنشان کرد: در استان گیلان تمهیدات کافی برای تامین آن که جزو اولویت های اصلی ماست، اندیشیده شده و نگرانی از بابت تامین آب شرب در استان نداریم.

وی ادامه داد: مصرف آب زراعی در استان حدود دو میلیارد و ۹۵۰ میلیون مترمکعب است که حدود دو میلیارد مترمکعب آن توسط سد سفیدرود و مابقی توسط حوضه های داخلی استان تامین می شود.

مدیرعامل آب منطقه ای گیلان عنوان کرد: با توجه به کاهش بارش ها در کشور چشم امیدمان به آورد آب سد سفیدرود در اسفند ماه سالجاری و فروردین ماه و اردیبشهت ماه سال ۱۴۰۲ است و پس از آن آورد قابل توجهی نخواهیم داشت؛ بنابراین باید داشته های خودمان را با حساسیت زیاد و ظرافت لازم مدیریت کنیم.

وی با بیان اینکه جایگزینی برای سد سفیدرود در استان گیلان نداریم، یادآور شد: سد سفیدرود قلب تپنده کشاورزی و شریان حیاتی شبکه های آبیاری در گیلان است و باید حق آبه آن حفظ شود که از این جهت حق آبه سد سفیدرود در سند سازگاری با کم آبی کشور به رسمیت شناخته شده و وظیفه همه ما حفظ و حراست از آن است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha