• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۹
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1401120100503
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار استان خبر داد

چاپ ۲۷ جلد کتاب با محوریت ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

چاپ ۲۷ جلد کتاب با محوریت ایثار و شهادت در کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد از چاپ و انتشار ۲۷ کتاب در حوزه ایثار و شهادت این استان خبر داد.

سرهنگ امیرعباس آسمند در گفت و گو با خبرنگار ایسنا گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۷ جلد کتاب با موضوع ایثار و شهادت در این استان تولید، چاپ و انتشار شده است.

وی اظهارکرد: قرار بود ۶۳ جلد کتاب در حوزه ایثار و شهادت چاپ و منتشر شود که مابقی کتابها در مرحله آخر قرار دارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم چنین طی این مدت ۲۱ کتاب صوتی در حوزه ایثار و شهادت و ادبیات پایداری استان منتشر شده است.

آسمند تصریح کرد: این کتابها در قالب نمایش نامه، فیلم نامه، تاریخ شفاهی، پژوهش، کودک و نوجوان، عکس، خاطرات، زندگی نامه، شعر داستان و رمان به چاپ رسیده اند.

وی ادامه داد: پژوهش های مقاومت، دفاع مقدس و عاشورا انجام شده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال ارزشهای دفاع مقدس و مقاومت به نسل جوان امروز و آینده هدف از چاپ این کتابهاست.

آسمند تاکید کرد: تاریخ شفاهی دفاع مقدس استان بیشترین و بهترین کتابها از لحاظ محتوا، هزینه و حجم را به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه دانشنامه استانی دفاع مقدس شامل مداخل نظامی - جغرافیایی، فرهنگی و اجتماعی، اشخاص و شهداست، اظهارکرد: این دانشنامه ۲۸۹  مقاله و پرونده علمی دارد که طی سه سال که شروع شده است ۱۹۲ مقاله نوشته شده و ۲۲۳ پرونده علمی تشکیل شده است و ارزیابی کشوری و استانی برخی از آنها انجام شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: قرارداد تاریخ توصیفی دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد نیز بسته و منعقد شد و احتمالا سال آینده به اتمام برسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha