• دوشنبه / ۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۱:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120100801
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل مدیریت بحران گیلان خبر داد

وزش باد گرم در گیلان با سرعت ۱۰۰ کیلومتری/ احتمال طغیان رودخانه ها

وزش باد گرم در گیلان با سرعت ۱۰۰ کیلومتری/ احتمال طغیان رودخانه ها

ایسنا/گیلان مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه طبق پیش بینی ها سرعت وزش باد گرم بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، تصریح کرد: همه شهرستان ها تحت تاثیر این شرایط جوی خواهند بود.

امیر مرادی در گفت وگو با ایسنا، از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: از اواخر وقت امشب تا عصر و شب فردا شاهد تقویت جریانات جنوبی و وزش باد گرم شدید و خیلی شدید در استان خواهیم بود.

وی با بیان اینکه طبق پیش بینی ها سرعت وزش باد گرم بین ۵۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خواهد بود، تصریح کرد: همه شهرستان ها تحت تاثیر این شرایط جوی خواهند بود و لذا کلیه فرمانداران و شهرداران را پای کار آوردیم و یگان های حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست نیز در حالت آماده باش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، با بیان اینکه احتمال آسیب به سازه های سست و سقوط اجسام و شکستن درختان در سطح معابر وجود دارد، تصریح کرد: وزش باد گرم در ارتفاعات و دامنه ها شدت دارد و لذا کلیه کوهنوردان را از صعود به این مناطق منع کردیم.

مرادی همچنین از احتمال ذوب برف در ارتفاعات و بالا آمدن سطح آب رودخانه و طغیانی شدن خبر داد و بیان کرد: سازمان هواشناسی برای ۹ استان از جمله گیلان هشدار خطر سقوط بهمن را اعلام کرده است.

وی در ادامه از خطر گسترش آتش سوزی در سطح جنگل ها و مراتع خبر داد و گفت: طی عصر امروز چند مورد حریق در شهرستان ماسال و یک مورد در شهرستان رشت داشتیم که با حضور به موقع نیروهای حفاظتی و امدادی و آتش نشانی و مردمی اطفا شد.

مدیرکل مدیریت بحران گیلان، عمده حریق ها را دارای عامل انسانی دانست و بیان کرد: مردم در شرایط وزش باد گرم از روشن کردن آتش در سطح جنگل ها و مراتع خودداری کنند؛ همچنین از استقرار در حاشیه رودخانه ها بپرهیزند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha