• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۵۳
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1401120603683
  • خبرنگار : 50141

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست

گرانی نخ دست قالیبافان خوی را بست

ایسنا/آذربایجان غربی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند.

تقی پورمحمودی در گفت و گو با ایسنا از گرانی و کمبود نخ و مواد اولیه برای تولید فرش دستباف خبر داد و گفت: فروشندگان نخ به بهانه های مختلف بالا رفتن قیمت دلار از فروش مواد اولیه نظیر نخ به قالیبافان امتناع می کنند و قیمت ها را هر روز بالا می برند و این موجب فشار مضاعف به قالیبافان این صنعت شده است.

وی همکاری نکردن بانک های عامل برای پرداخت وام به قالیبافان را از دیگر مشکلات این صنف عنوان کرد و گفت : بانک های عامل از پرداخت وام به این قشرامتناع نموده و در حال حاضر اتحادیه بخاطر همکاری نکردن بانک ها نمی تواند وام های ضروری برای قالیبافان پرداخت کند.

پورمحمودی تعداد قالیبافان بیمه شده را فقط ۲۸۰۲ نفر اعلام کرد و گفت : متأسفانه از سال ۹۲ بیمه تامین اجتماعی قالیبافان قطع شده است و مسئولین تامین اجتماعی اعلام می کنند بودجه ندارند و چندین بار در این خصوص نامه نگاری شده و وعده هایی داده شد اما تاکنون عملی نشده است و این بی مهری ها نسبت به قالیبافان خوی در حال حاضر ادامه دارد .

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان فرش دستباف خوی با بیان اینکه در شهرستان خوی تعداد ۶ هزار ۳۰۰ کارگاه قالیبافی مشغول کارهستند، تصریح کرد: حدود ۲۵ هزار نفر در این کارگاه ها مشغول فعالیت و تولید فرش دستباف هستند.

رئیس اتحادیه فرش دستباف خوی همچنین گفت: در زلزله ۵.۹ ریشتری خوی بیش از یک هزار کارگاه قالیبافی بین ۲۰ تا ۸۰ درصد خسارت دیده اند .

پورمحمودی با بیان اینکه فرش ماهی تولید خوی جزو برند معتبر جهانی است که ثبت جهانی شده است، تصریح کرد : مشکلات قالیبافان نیازمند رسیدگی است لذا ضروری است مسئولین یاری‌گر قالیبافان صنعت فرش دستباف خوی باشند .

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha