• شنبه / ۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۰۷
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401120603980
  • خبرنگار : 50444

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اعلام کرد

مسکن و خدمات درمانی، مهمترین نیاز جانبازان خراسان شمالی

مسکن و خدمات درمانی، مهمترین نیاز جانبازان خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی، مسکن و خدمات درمانی را مهمترین نیاز جانبازان در استان دانست.

قاسم محمدزاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: بسیاری از جانبازان، روزانه با مراجعه خود به بنیاد شهید استان، نیازهای خود را از جمله در حوزه مسکن و درمان مطرح می کنند که این موضوعات با همکاری جمعی در حال پیگیری است تا به نتیجه برسد.

وی در خصوص مشکل مسکن این قشر از افراد جامعه بیان کرد: در بنیاد شهید ۳ اقدام برای این موضوع انجام می شود که یکی از آن ها اعطای تسهیلات ۴۰۰ میلیون تومانی در مرکز استان، ۳۰۰ میلیونی در سایر شهرها و ۲۵۰ میلیونی در روستاها است.

وی ادامه داد: البته این تسهیلات به تنهایی کفاف خرید مسکن را نمی کند و نیاز است که آن ها متناسب با قیمت مسکن، آورده نقدی داشته باشند تا بتوانند اقدام به خرید مسکن نمایند.

محمدزاده یکی دیگر از اقدامات بنیاد شهید برای مشکل مسکن ایثارگران را تامین زمین دانست و گفت: مدت ها است که در استان به دنبال تامین زمین هستیم. یکی از مناطق مد نظر، «حلقه سنگ» در بجنورد بود که نهایی نشد. استاندار خراسان شمالی نیز تاکید بسیاری بر فراهم شدن زمین دارد که نهایتا تمام پیگیری ها سبب شده است تا اکنون ۲ نقطه در مرکز استان برای این منظور مد نظر است.

وی تاکید کرد: البته هنوز در شهرستان های دیگر هیچ زمینی برای ایثارگران جانمایی نشده و راه و شهرسازی زمینی را به صورت قطعی تحویل نداده است. اما ما همچنان پیگیر هستیم تا در کل استان این اقدام نهایی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان شمالی ادامه داد: در صورتی که زمینی برای ایثارگران اختصاص یابد، به تناسب اولویت و درخواست های موجود، یا از زمین یا از تسهیلات بهره مند می شوند و امکان اختصاص هر ۲ مورد وجود ندارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha