• دوشنبه / ۸ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۳
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401120805825
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل محیط زیست گیلان تاکید کرد

برخورد با خرید و فروش گونه های وحشی در آستانه نوروز

برخورد با خرید و فروش گونه های وحشی در آستانه نوروز

ایسنا/گیلان مدیرکل حفاظت محیط زیست، از برخورد قاطع و قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان غیرقانونی گونه های گیاهی و جانوری وحشی در استان در آستانه نوروز خبر داد و گفت: مردم از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند، اجتناب کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست گیلان، حمزه عشوری، از برخورد قانونی با عرضه کنندگان و فروشندگان غیر قانونی گونه های گیاهی و جانوری وحشی در استان خبر داد و گفت: با توجه به فرارسیدن روزهای پایانی سال و افزایش خرید و فروش برخی حیوانات وحشی در این ایام، متاسفانه عده‌ای از افراد فرصت طلب و سودجو در کنار فروش ماهی قرمز، اقدام به عرضه و فروش غیرمجاز گونه های جانوری از جمله سمندر لرستانی، لاک پشت، مار و برخی گونه های گیاهی مهاجم مانند سنبل آبی می‌کنند.

وی افزود: با توجه به ممنوعیت قانونی نگهداری، حمل، عرضه، خرید، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آنها، در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این جهت، ضمن توقیف حیوانات و رهاسازی آنها در طبیعت، با افراد خاطی براساس قوانین و مقررات به شدت برخورد می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان عنوان کرد: گشت و نظارت مستمر توسط ماموران اجرایی یگان حفاظت محیط زیست استان از مراکز خرید و فروش ماهی قرمز و پرنده فروشی‌ها انجام می‌شود.

عشوری از عموم مردم خواست از خرید جانوران وحشی که عمدتا گونه‌هایی در معرض خطر انقراض هستند، اجتناب کنند و یادآور شد: براساس برنامه ریزی های انجام شده شاهد اجرای گشت‌های نوروزی یگان حفاظت اداره کل حفاظت محیط زیست گیلان خواهیم بود.

وی اضافه کرد: محیط بانان به صورت شبانه روزی در طول ایام نوروز در مناطق استان حضور می یابند و به راهنمایی افراد و در صورت نیاز هشدار می پردازند و همچنین در صورت مشاهده تخلف برخورد قاطع و قانونی خواهند داشت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان یادآور شد: امیدوارم امسال شرایطی پیش بیاید که مردم آگاه و با فرهنگ استان، با توجه به پیشینه فرهنگی این مرز و بوم از چنین اقداماتی خودداری کنند. در ضمن شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلفات زیست محیطی به ویژه خرید و فروش و نگهداری جانوران وحشی، گزارش خود را جهت پیگیری به ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان ها و یا سامانه تلفنی ۱۵۴۰ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha