• سه‌شنبه / ۹ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۳:۵۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401120906626
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطرح کرد؛

تدریس با چاشنی فرهنگی/ پیوست فرهنگی تنها برای درس پرورشی نیست

تدریس با چاشنی فرهنگی/ پیوست فرهنگی تنها برای درس پرورشی نیست

ایسنا/گلستان مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: تمامی فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزش و پرورش گلستان با پیوست فرهنگی همراه می‌شود.

سیدرضا نظری امروز سه‌شنبه ۹ اسفند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به هفته امور تربیتی اظهار کرد: نظام آموزش و پرورش تزکیه و تربیت مقدم بر آموزش شمرده شده و نظام مقدس جمهوری اسلامی هم درصدد تربیت انسان متعهد و متخصص است.

وی افزود: شهیدان رجایی و باهنر مؤسس امور تربیتی در کشور بوده و شهید رجایی با وجود عمر کوتاه مدیریتی، کارهای بزرگ و ماندگاری از خود بر جای گذاشت که یکی از این اقدامات پایه گذاری امور تربیتی بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امور تربیتی باز شدن دروازه ارزش‌های دینی، تربیتی و اعتقادی به روی دانش‌آموزان است، بیان کرد: از این بستر تعهد لازم در دانش‌آموز ایجاد خواهد شد.

نظری با بیان اینکه مربیان و معاونان پرورشی به خوبی نقش معلمی پرورشی را ایفا کرده و جاذبه‌ای را برای اتصال روابط ایجاد می‌کنند، خاطرنشان کرد:  در هفته امور تربیتی برنامه‌های ویژه‌ای در گلستان تدارک دیده شده است.

وی تأکید کرد: در استان گلستان بهترین مربیان و معاونان پرورشی برای تربیت انسان‌های وارسته تلاش کرده تا این افراد بتوانند نقش پررنگی در استمرار انقلاب اسلامی ایفا کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان، معلمان را بهترین الگو برای دانش‌آموزان برشمرد و گفت: یکی از دغدغه‌های ما در آموزش و پرورش گلستان افزودن پیوست فرهنگی به تمامی فعالیت‌ها است در واقع هر فعالیتی که در آموزش و پرورش شکل بگیرد حتماً باید پیوست فرهنگی داشته باشد.

نظری با اشاره به اینکه وقتی از پیوست فرهنگی سخن به میان می‌آید صرفاً منحصر به درس پرورشی نیست، یادآور شد: تدریس تمامی دروس حتی ریاضی و فیزیک نیز باید پیوست فرهنگی داشته باشد و در حال حاضر معلمان زیادی در گلستان در حال اجرای این موضوع هستند.

به گزارش ایسنا، شهیدان رجایی و باهنر در دوران تصدی وزارت آموزش و پرورش در تاریخ هشتم اسفند ماه سال ۱۳۵۹ شمسی اقدام به تاسیس ستادهای امور تربیتی در مدارس کرده تا دانش‌آموزان را به ارزش‌های اسلامی ترغیب کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha