• چهارشنبه / ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1401121007314
  • خبرنگار : 50184

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه:

جشنواره بین‌المللی اسب کُرد به فروردین موکول شد

جشنواره بین‌المللی اسب کُرد به فروردین موکول شد

ایسنا/کرمانشاه سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از موکول شدن برگزاری جشنواره بین المللی اسب کُرد از اسفند امسال به فرودین سال آینده خبر داد.  

داریوش فرمانی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به سفر اخیرش به اقلیم کردستان عراق، اظهارکرد: در این سفر باتوجه به مرز طولانی و اشتراکات فرهنگی که با این منطقه از عراق داریم، برای افزایش تعاملات و ارتباطات در حوزه گردشگری با استانداران سه استان سلیمانیه، گرمیان و حلبچه دیدارها و تفاهم‌نامه‌هایی منعقد شد.

وی ادامه داد: یکی از موضوعاتی که در این دیدارها مطرح شد، پرونده ثبت جهانی محور اشکانی ساسانی از معبد آناهیتا تا ایوان مدائن بود که قرار شد همکاری‌هایی با طرف عراقی برای تدوین این پرونده داشته باشیم.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: به منظور تدوین این پرونده از تعدادی از بناهای مسیر هم بازدیدی انجام شد و هماهنگی‌هایی جهت مستندنگاری و تهیه اطلاعات مورد نیاز برای تدوین پرونده صورت گرفت.

وی تدوین پرونده بین‌المللی ثبت جهانی اسب کرد را از دیگر موضوعات پیگیری شده در این سفر عنوان کرد و گفت: از آنجایی که گستره آیین پرورش اسب کرد علاوه بر کرمانشاه  و بخش‌هایی از کشورمان، بخش‌هایی از کشور عراق را هم در بر می‌گیرد، در تلاشیم تا پرونده ثبت جهانی اسب کرد را هم به صورت بین‌المللی تدوین کرده و به ثبت جهانی برسانیم.

فرمانی خاطرنشان کرد: در این رابطه قرار بود جشنواره بین‌المللی اسب کرد اسفند ماه در قصرشیرین برگزار شود که این برنامه به فروردین ماه موکول شد.

وی در ادامه از رایزنی با مسئولین این سه استان اقلیم کردستان عراق برای برپایی نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی هم خبرداد و گفت: طبق توافق صورت گرفته، با توجه به قدرتمند بودن صنایع دستی کرمانشاه و تولیدات بالا و کیفیت آن مقرر شد نمایشگاه‌های فصلی صنایع دستی را در سه استان سلیمانیه، گرمیان و حلبچه برپا کنیم.

سرپرست میراث فرهنگی کرمانشاه با بیان اینکه در این نشست‌ها مشکلات پیش روی توسعه گردشگری بین کرمانشاه با این استانها هم مورد بررسی قرار گرفت، گفت: به این  منظور باید بین دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری ما و این استان‌ها یک تعامل بوجود آید که در این رابطه اقداماتی را انجام خواهیم داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه در حال تدوین تقویم رویدادهای گردشگری کرمانشاه هستیم، پس از تدوین، آن را در اختیار آژانس‌ها و دفاتر گردشگری عراقی قرار می‌دهیم تا تورهای خود را به کرمانشاه بیاورند.

انتهای پیام  

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha