• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۰۲
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1401121108028
  • خبرنگار : 50604

جوان پرچمدار پیشرفت؛

جوانان قلب تپنده جوامع هستند/ جوانان راس برنامه ریزی مسئولان باشند

جوانان قلب تپنده جوامع هستند/ جوانان راس برنامه ریزی مسئولان باشند

ایسنا/گلستان مسئول کارگروه زیست عفیفانه امور بانوان استانداری گلستان گفت: جوانان قلب تپنده جوامع هستند که باید در راس برنامه ریزی و سرمایه گذاری مسئولان قرار بگیرند.

معصومه عبدللهی در گفتگو با خبرنگار ایسنا ضمن تبریک میلاد حضرت علی اکبر(ع) و هفته جوان اظهار کرد: دوران جوانی دوران رشد استعدادها و توانمندی هاست، دورانی است که اگر کسی از آن خوب استفاده کند می تواند تا پایان عمر خودش را به طور دقیق رقم بزند.

وی با بیان اینکه اگر به جوانان بها و مسئولیت داده شود قطعا با هیجان و انرژی بیشتری کار می کنند، گفت: اگر جوان در جامعه رشد کرده و معرفت او افزایش پیدا کند می توان جامعه را در پیشبرد اهداف خود موفق دانست، دشمنان این حقیقت را فهمیده اند و به همین دلیل با نشانه گرفتن جوانان یک جامعه قصد تخریب آن جامعه را دارند.

این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اولین کسانی  که به پیامبر دست دادند جوانان بودند، گفت: جوان مذهبی در رشد جامعه آنقدر موثر است که پیامبر فرمود: وقتی خدا مرا مبعوث کرد فرمود: «اوصیکم بِالشُبان» بر شما باد به جوان ها، و همواره توصیه اکید بر توجه به جوانان داشتند.

عبداللهی افزود: شجاعت از ویژگی های جوان است، جوان قدرت و جسارت دارد، وقتی در تاریخ اسلام مطالعه می کنیم جوانانی می بینیم که دل به خطر زدند تا حق بماند، در جوانی عشق و شعفی نهفته است که اگر معرفت اعتقادی جوان عالمانه تقویت شود، عاشقانه بندگی خدا می کند.

مسئول کارگروه زیست عفیفانه امور بانوان استانداری گلستان بیان کرد: جذابیت بندگی خدا  برای جوانان بیشتر است و خداوند نزد ملائکه به جوانی که عبادت می کند، می نازد.

وی جوانان را  یک ظرفیت بالقوه برای جوامع دانست که می توانند به بازوان پرتوان جامعه تبدیل شوند و افزود: این بدان معنی است اگر حتی دشمن هم قشر جوان جامعه را هدف بگیرد می توان این قشر آسیب دیده را احیا کرد.

عبداللهی تصریح کرد: جوان در واقع قلب تپنده یک جامعه است، این قلب جوان توان مقابله با هر فشاری را دارد، جامعه باید مبنای برنامه ریزی ها و سرمایه گذاری های خود را جوانان قرار دهد.

کارشناس مذهبی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب گفت: باید به جوان  اعتماد کرد، وقتی جوان ها وارد میدان شوند امانت و  اعتمادی را که به آنها شده است را  دست‌ به‌ دست در طول زمان به یکدیگر منتقل می کنند.

مسئول کارگروه زیست عفیفانه امور بانوان استانداری گلستان بیان کرد: نقش جوان در پیشرفت سیر تکاملی جامعه آنقدر موثر است که هر جا جوان توسط دشمن به چالش کشیده شده و  درگیر شود، نظم جامعه مختل می شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha