• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۸
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121108125
  • خبرنگار : 50570

داور دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد:

توجه به فضاهای کوچک روحیه شهر را تغییر می‌دهد

توجه به فضاهای کوچک روحیه شهر را تغییر می‌دهد

ایسنا/خراسان رضوی داور بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد با اشاره به اینکه توجه به فضاهای کوچک روحیه شهر را تغییر می‌دهد، گفت: حتی اگر یک دیوار در سطح شهر رنگ شود، می‌تواند اتفاق مثبتی در روحیه شهری به وجود آورد.

سید طاهر موسوی در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص آثار راه یافته به جشنواره هنرهای شهری مشهد در بخش دیوارنگاری اظهار کرد: امسال نقاشی سه‌بُعدی از مواردی بود که به دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری اضافه شده و حدود پنج اثر از میان آثار ارائه شده انتخاب شده‌اند. بخش‌های دیگر نیز همانند گذشته دیوارنگاری روی دیوارهای مرتفع و کوچک بود که از میان ۲۰۰ اثر ارسال شده به جشنواره در نهایت ۲۰ اثر انتخاب شد.

وی با بیان ملاک‌های تعیین شده برای انتخاب آثار برگزیده افزود: داوران از نظر فنی و تخصصی موضوعاتی را که شهرداری برای فراخوان ارائه می‌کند، بررسی می‌کنند و مطابق معیارهایی که هر کدام از داوران مد نظر قرار دارند و معمولا مشترک است،  اثر ارائه شده را مورد بررسی قرار می‌دهند.

داور بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد ادامه داد: ملاک‌هایی در برگزیدن آثار ارائه شده میان داوران مشترک است؛ مانند سازگاری طرح با ساختار مربع یا مستطیلی دیوار و یا اینکه اثر بتواند احساس مثبت و خوشایندی در جامعه به وجود آورد و طرح خشنی ارائه نشود.

موسوی تصریح کرد: باید از موانع بصری روبه‌روی دیوار در اثر ارائه شده استفاده شود و طرح و اثر بتواند از لحاظ رنگ مطابق با اطراف باشد. همچنین اثر برگزیده باید با مخاطب عام ارتباط برقرار کند.

وی در خصوص کیفیت، خلاقیت و تنوع آثار جشنواره هنرهای شهری امسال بیان کرد: کیفیت آثار امسال همانند سال‌های گذشته بود و تفاوتی چندانی نداشت و با توجه به اینکه شهرداری حمایت مالی خوبی نمی‌کند،  جشنواره نیز از سوی برخی هنرمندان مورد استقبال قرار نمی‌گیرد و می‌توان گفت سطح کیفی جشنواره متوسط رو به پایین است.

داور بخش دیوارنگاری جشنواره هنرهای شهری مشهد با اشاره به تغییر مثبت روحیه فضای شهری با آثار ارائه شده خاطرنشان کرد: حتی اگر یک دیوار در سطح شهر رنگ شود، می‌تواند تاثیر مثبتی به وجود آورد. در این حوزه مساله کمیت مطرح است و هرچه تعداد آثار ارائه شده بیشتر باشد، تاثیر بیشتری بر روحیه شهری دارد. موضوع دیگر مساله کیفیت است که اثر نباید خیلی شلوغ  باشد و باید از رنگ‌های شاد در فضای شهری استفاده شود. بر این اساس سعی کردیم تا آثار ارائه شده تمام این ملاک‌ها را داشته باشند.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha