• پنجشنبه / ۱۱ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1401121108220
  • منبع : نمایندگی گیلان

مدیرکل صمت گیلان عنوان کرد

برخورد قاطع با گران فروشان و کم فروشان در بازار عیدانه گیلان

برخورد قاطع با گران فروشان و کم فروشان در بازار عیدانه گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل صمت گیلان با بیان اینکه قاطعانه با هر نوع تخلف به ویژه گرانفروشی و کم فروشی در بازار عیدانه برخورد گردد، گفت: سودجویان با برخورد ضربتی و قاطع نهادهای نظارتی در قالب گشت مشترک مواجه خواهند شد.

تیمور پورحیدری امروز ۱۱ اسفند در جلسه کمیسیون نظارت مرکز استان گیلان با بیان اینکه کلیه ظرفیت ها و امکانات برای کنترل نظارت بر بازار و برخورد با اخلالگران بسیج می شود، اظهار کرد: قاطعانه با هر نوع تخلف به ویژه گرانفروشی و کم فروشی در بازار عیدانه گیلان برخورد شود.

وی با تاکید بر لزوم تعادل بازار و نظارت گسترده و چندجانبه تصریح کرد: بازاریان و کسبه همواره با مردم همراه و همدل بوده‌اند و در این شرایط دشوار اقتصادی نیز شرایط معیشتی مردم را درک کرده و اجناس را در آستانه فرا رسیدن سال نو و ماه مبارک رمضان با تخفیف ویژه عرضه کنند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت گیلان اولویت نخست را رصد و نظارت میدانی بر اقلام اساسی دانست و گفت: متاسفانه برخی افراد سودجو همه چیز را به پای افزایش قیمت دلار می گذارند و از فضای روانی ناشی از آن سوء استفاده می‌کنند که قطعا در این ایام پیش رو با برخورد ضربتی و قاطع نهادهای نظارتی در قالب گشت مشترک مواجه خواهند شد.

پورحیدری ادامه داد: ۳۰ تیم و اکیپ بازرسی فقط در شهرستان رشت تشکیل شده و سایر شهرستان ها هم برنامه گشت مشترک بین شهرستانی دارند که شبانه روز پاسخگوی شکایات تلفنی سامانه ۱۲۴ هستند و به صورت میدانی و گسترده در بازار حضور خواهند داشت.

وی با بیان اینکه با درخواست افزایش نرخ خدمات اتحادیه های قالیشویی، خشکشویی و پنچرگیری مخالفت شد گفت: با توجه به فضای حاکم بر بازار و در راستای کاهش فشار بر مردم با تصویب هرگونه افزایش نرخ در کمیسیون نظارت استان مخالف هستیم و هیچ درخواست افزایش نرخی را نمی‌پذیریم.

مدیرکل صمت گیلان با اشاره به اینکه جذب سهمیه و تقسیم عادلانه آن برای تامین اقلام اساسی مردم در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: تامین ۱۰۰ تن سیب و ۳۰۰ تن پرتقال، عرضه ۲۰۰ تن مرغ منجمد با قیمت حدود ۴۵ هزار تومان، عرضه ۳۴۷ تن گوشت منجمد گوساله با قیمت گوشت گردن ۱۵۰ هزار تومان، راسته ۱۶۵ هزار تومان، قلوه گاه ۱۳۰ هزار تومان و ران ۱۵۵ هزار تومان و همچنین تامین ۳۳۰ تن شکر با قیمت ۲۱ هزار تومان در بسته‌های یک کیلویی و تامین ۱۱۸۳ تن برنج هندی با قیمت هر کیلو ۳۵ هزار تومان از جمله اقدامات عملیاتی برای تنظیم بازار استان در شب عید است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha