• شنبه / ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۰۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121309299
  • خبرنگار : 50399

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی:

مقوله زیارت در مشهد نیازمند حمایت‌های ملی است

مقوله زیارت در مشهد نیازمند حمایت‌های ملی است
عکس از آرشیو

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: با توجه به حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد که ۵ میلیون آن خارجی هستند، متولیان زیارت استان نیازمند حمایت و کمک‌های ملی هستند.

مالک رحمتی، امروز ۱۳ اسفند ماه، در مانور قرارگاه عملیاتی خدمات سفر خراسان رضوی اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگی که امسال صورت گرفته تشکیل کارگروه ملی زیارت است. همدلی ایجاد شده در استان عاملی شد که امسال این ستاد کار خود را آغاز کند. در گذشته نام این تشکیلات وجود داشت اما خبری از خود تشکیلات نبود.

وی افزود: با توجه به حضور سالانه ۳۰ میلیون زائر در مشهد که ۵ میلیون آن خارجی هستند، متولیان زیارت استان نیازمند حمایت و کمک‌های ملی هستند. کارگروه ملی زیارت با توجه به نیازهای بلندمدت در زمینه زیارت مانند زیرساخت‌های اساسی، برنامه‌ریزی کرده است. همچنین در زمان‎هایی مانند نوروز و دهه آخر صفر که با ازدحام زائرین مواجه هستیم نیز این کارگروه می‌تواند به استان در امر میزبانی کمک کند.

رحمتی عنوان کرد: قرارگاه برنامه‌ریزی نیز در استان با حضور ارگان‌های مختلف تشکیل شده است که وظیفه برنامه‌ریزی را بر عهده دارد. در مشهد نیز یک قرارگاه عملیاتی برای به اجرا درآوردن تصمیمات ایجاد شده و در کنار آن قرارگاه نظارتی برای نظارت بر عملکرد بخش‌های مختلف تشکیل شده است.

وی ادامه داد: با توجه به برنامه‌ریزی‌ها، اقدامات حال حاضر و نظارت آنلاین بر خدمات، نوروز ۱۴۰۲ با سال‌های گذشته متفاوت خواهد بود. در یک سال گذشته در دهه پایانی صفر استقبال خوبی از زائرین صورت گرفت.

تسهیل زیارت و زیارت متعالی ۲ هدف مهم خدمت به زائران است

رحمتی تصریح کرد: تمامی خدمات و برنامه‌ریزی‌ها دارای ۲ هدف است. اولین هدف تسهیل زیارت است. همه ما به دنبال آسان و ارزان کردن زیارت برای تمام شیعیان هستیم. دومین هدف زیارت متعالی و با معرفت است.

وی ادامه داد: هدف ما این است زائری که به مشهد سفر می‌کند با کوله باری از معنویت به شهر خود بازگردد. امسال آستان قدس رضوی با شعار «همه خادم الرضاییم؛ زیارت، خانواده و همدلی» در میدان حضور دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha