• یکشنبه / ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۲۰:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401121410535
  • خبرنگار : 50026

معاون آموزشی دانشگاه بیرجند تاکید کرد:

مجاهدت علمی و عبادت؛ مهم‌ترین اقدام در دوره جوانی

مجاهدت علمی و عبادت؛ مهم‌ترین اقدام در دوره جوانی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند گفت: تکیه جوامع بر جوانان بوده و بهترین کار در دوره جوانی تحصیل علم، تلاش و مجاهدت علمی، عبادت و بندگی خداوند است.

سید جواد حسینی‌واشان، امروز یکشنبه ۱۴ اسفند در گردهمایی تجلیل از دانشجویان سرآمد آموزشی دانشگاه بیرجند با تبریک میلاد باسعادت حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان، اظهار کرد: حضرت محم(ص) می‌فرمایند:" کسی که در جوانیش علم بیاموزد مانند نقش بر سنگ اندوخته های علمیش ثابت می‌ماند و کسی که در پیری تحصیل علم می‌کند مانند نقش برروی آب غیر ثابت است".

به گزارش ایسنا، وی گفت: تمام تکیه جوامع بر جوانان است و بهترین کار در دوره جوانی تحصیل علم، تلاش و مجاهدت علمی، عبادت و بندگی خداوند و تحصیل و تهذیب نفس و ورزش و پرورش روح و جسم بیان شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه بیرجند افزود: مقام معظم رهبری می‌فرمایند: "تحصیل و تهذیب نفس و ورزش سه عامل اصلی پیشرفت جوانان است." در بیانیه گام دوم انقلاب نیز ایشان به نقش جوانان در کسب قله‌های علمی تأکید دارند.

وی گفت: دانشجویانی که در المپیادهای علمی رتبه‌های برتر را کسب کرده مورد تقدیر قرار می‌گیرند و همچنین به دانشجویانی که بدون آزمون در مقاطع بالاتر پذیرفته می‌شوند و به دانشجویان نمونه کشوری نیز  جوایز اهدا می‌شود.

حسینی واشان معیارهای طرح شتاب را در چهار محور برشمرد و اعلام کرد: به دانشجویان حائز شرایط از سوی دانشگاه جوایزی اهدا می‌شود.

وی به امتیازهای تعلق گرفته به فرصت مطالعاتی خارج، تحصیل در دو رشته و معدل دیپلم بالای ۱۷ ، ارتقای معدل نسبت به سال قبل، مشارکت در شرکت‌های دانش بنیان، مشارکت در پژوهشکده‌ها و مراکز رشد، پژوهشگر برتر دانشگاهی و کشوری، انتشارات در حوزه مقالات و کتب، اختراع، حضور در جشنواره‌های فرهنگی و هنری، مربیان همتا، دبیران انجمن‌های علمی در سطح استعدادهای درخشان و کسب قهرمانی ورزشی دانشجویان اشاره کرد.

سیدمرتضی موسوی، معاون دانشجویی دانشگاه بیرجند نیز با تبریک روز جوان به رتبه‌ها و مقام‌های کسب شده توسط دانشجویان دانشگاه در المپیادهای ورزشی سال جاری اشاره و از حوزه مشاوره و توانمندسازی و مربیان همتا و مشاوران قدردانی کرد.

وی گفت: دانشجویان در طول دوره تحصیلی لازم است مهارتهای کارآفرینی و زندگی خود را افزایش دهند.

در این جلسه خیرالنساء رمضان‌زاده، دانشجوی مقطع دکتری دانشگاه بیرجند که به عنوان دانشجوی نمونه کشور در سال ۱۴۰۰ معرفی شد به ایراد سخن با دانشجویان حاضر در این نشست پرداخت.

همچنین در این جلسه، با اهدای لوح تقدیر و کارت هدیه، از  ۱۵ دانشجوی برگزیده طرح شتاب و ۹ دانشجوی مربی همتا، ۹۲ دانشجوی استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۰ و ۹۱ دانشجوی استعداد درخشان ورودی ۱۴۰۱ در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری قدردانی شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha