• سه‌شنبه / ۱۶ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۲۹
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401121611684
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان خبر داد:

۱۹ درصد جمعیت اردستان سالمند هستند

۱۹ درصد جمعیت اردستان سالمند هستند

ایسنا/اصفهان مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان یکی از نقاطی است که نرخ سالمندی قابل توجهی دارد و اکنون بیش از ۱۹ درصد جمعیت شهرستان سالمند هستند.

حسن ذبیحی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به وضعیتی که در کاهش فرزندآوری به وجود آمده باید باور کنیم جمعیت کشور به سمت پیری می‌رود و برای خروج از چاله جمعیتی تنها ۶ سال فرصت نداریم.

وی افزود: کشور به سرعت به سمت سالخوردگی می‌رود و با توجه به اینکه در اوج میان سالی قرار داریم تا ۲۰ سال آینده شاهد افزایش چشمگیری از سالمندان خواهیم بود و طی سال‌های آینده خبری از نیروی انسانی جوان برای مدیریت کشور در بخش‌های مختلف نیست.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان با بیان اینکه شهرستان اردستان یکی از نقاطی است که نرخ سالمندی قابل توجهی دارد و اکنون بیش از ۱۹ درصد جمعیت شهرستان سالمند هستند، تصریح کرد: در حال حاضر ۴۳ درصد جمعیت شهرستان که حدود ۱۹ هزار نفر از جمعیت اردستان را تشکیل می‌دهند در وضعیت میانسالی قرار دارد و این مقدار در چند سال آینده به نرخ سالمندان شهرستان اضافه می‌شود.

ذبیحی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۸ هزار نفر از جمعیت شهرستان را سالمندان(افراد بالای ۶۰ سال) تشکیل می‌دهد و با وضعیتی که در نرخ میان‌سالی شهرستان مشاهده می‌شود تا ۲۰ سال آینده جمعیت سالمند شهرستان اردستان بیش از ۱۴ هزار نفر می‌شود.

وی با بیان اینکه افزایش نرخ سالمندی در اردستان می‌تواند یک هشدار بسیار جدی باشد، زیرا مشکلات بسیار زیادی را در بخش‌های مختلف و شیوع بیماری‌های مزمن و ناتوان کننده به وجود می‌آورد، گفت: این روند بسیار نگران کننده و باعث هزینه‌های چند برابر است زیرا جمعیت هر جامعه، به جوان و نوجوان بیشتری نیاز دارد تا این افراد به‌عنوان نیروی کار مفید در جامعه فعالیت داشته باشند.

افزایش مراجعان سرپایی با علائم کرونا در اردستان

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان در ادامه بیان کرد: با توجه به روند رو به افزایش مراجعان سرپایی با علائم بیماری کرونا و همچنین موارد بستری در بیمارستان شهید بهشتی اردستان رنگ زرد کرونایی به چهره شهرستان بازگشته است.

 ذبیحی با بیان اینکه بیم آن می‌رود که با افزایش سفرها و دورهمی‌ها و تجمعات نوروزی شاهد موارد بیشتری از افراد مبتلا به این بیماری باشیم، گفت: پاندمی کووید ۱۹ که به‌عنوان پاندمی قرن شناخته می‌شود، در هیچ کجای جهان هنوز تمام نشده، بلکه همچنان ادامه دارد و حتی می‌تواند دوباره به روزهای اوج و پرخطر خود بازگشته و جان بگیرد.

وی تصریح کرد: لازم است مردم ضمن اینکه زندگی‌ عادی خود را انجام می‌دهند، نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک در محیط‌های سربسته‌ای که تهویه مناسبی ندارند، حساسیت داشته باشند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان اردستان، خاطرنشان کرد: همچنین تکمیل واکسیناسیون علیه کرونا به ویژه در افراد دارای بیماری زمینه‌ای، افراد مسن و کسانی که ۶ ماه از دریافت آخرین دوز واکسن‌شان گذشته نیز در این زمان بسیار ضروری به نظر می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha