• چهارشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۲۶
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1401121712650
  • خبرنگار : 50081

معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی:

همه ما باید تدارک‌چی حرکت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان باشیم

همه ما باید تدارک‌چی حرکت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان باشیم

ایسنا/خراسان رضوی معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی گفت: : ما باید تدارک‌چی حرکت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان باشیم و به این مسئولیت افتخار کنیم.

حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد صبح امروز ۱۷ اسفندماه در مراسم افتتاح سرزمین علم و فناوری نوجوانان که در ورودی بازارچه کتاب گلستان برگزار شد، اظهار کرد: بیشترین دستاوردها و تاثیرات در عرصه علم و فناوری و همچنین در عرصه معنویت و سازندگی‌های معنوی را در دوران دفاع مقدس شاهد بودیم.

وی افزود: امروز حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها و مدارس آموزش و پرورش به لحظات معنوی که در دوران مقدس اتفاق افتاد، غبطه می‌خورند، اما در عصر کنونی ثانیه‌هایی از آن را می‌توانیم در این محافل تعلیم و تربیت مشابه‌سازی کنیم. 

معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی با اشاره به سخنی از رهبری مبنی بر اینکه اگر قرار است هر نهضت و انقلابی ماندگار شود باید با فرهنگ عجین شود، بیان کرد: من با الهام از این فرمایش برداشت خود را مطرح کنم که اگر ما در هر عرصه‌ای دنبال قله‌های پیشرفت هستیم، اما از نوجوانان و جوانان غفلت می‌کنیم، در اشتباهیم.

گنابادی‌نژاد عنوان کرد: در دوران دفاع مقدس ۳۶ هزار شهید دانش‌آموز داشتیم که این امر بزرگترین سند برای آن‌هایی است که دانش‌آموز و نوجوان را باور ندارند. باید اعتراف کنیم که ما در ۲ الی ۳ دهه گذشته منزلت، جایگاه، نقش و تاثیرات دانش‌آموزان و نوجوانان را مورد غفلت قرار دادیم. 

وی با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان به نسل نوجوان و دانش‌آموزان توجه زیادی کرده است، گفت: افتتاح سرزمین علم و فناوری نوجوانان یک رویداد کوچک نیست بلکه یک رویداد افتخارآمیز برای مشهد، خراسان و ایران است که دانش‌آموزان به حوزه علم و فناوری ورود پیدا کردند. دانش‌آموزان سرمایه‌های اصلی امروز و آینده ایران هستند و باید آن‌ها را به عنوان پیشرانان پیشرفت استان و کشور معرفی کرد.

معاون فرهنگی استانداری خراسان رضوی خاطرنشان کرد: افتتاح سرزمین علم و فناوری نوجوانان یک رویداد و الگویی است که باید همه دستگاه‌ها را با این شاخص ارزیابی کنیم که برش نوجوانی در فعالیت‌ها و ماموریت‌های شما کجاست؟ بنابراین دستگاه‌هایی که در عرصه فرهنگ، هنر، اجتماعی، سیاسی، صنعت و کشاورزی فعالیت دارند باید به این پرسش پاسخ دهند که برش‌های دانش‌آموزی آن‌ها کجاست. 

گنابادی‌نژاد اضافه کرد: ما باید تدارک‌چی حرکت علمی و فرهنگی دانش‌آموزان باشیم و به این مسئولیت افتخار کنیم. مسئولان استان باید حامی و در کنار دانش‌آموزان باشند، چراکه آن‌ها برای قدم اول گام نهادند و باید خود را در این مسیر ارتقا دهند. 

در ادامه این مراسم سید امیر شوشتری، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی، اظهار کرد: بی‌دلیل نیست که دشمن تنها دانش‌آموزان و مدارس را مورد حمله قرار می‌دهد، چراکه تمام دانشمندانی که دشمن را در عرصه‌های مختلف موشکی، فناوری، تکنولوژی، نظامی و ... زمین‌گیر کردند، همین افرادی هستند که زمانی در این مدارس دانش‌آموز بودند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha