• چهارشنبه / ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۴۴
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1401121712663
  • منبع : نمایندگی مازندران

فرماندار آمل:

اتاق بازرگانی عراق برای خرید برنج مازندران اعلام آمادگی کرد

اتاق بازرگانی عراق برای خرید برنج مازندران اعلام آمادگی کرد

ایسنا/مازندران فرماندار آمل از حضور اعضای اتاق بازرگانی عراق دراین شهرستان برای توافق خرید برنج مورد نیاز کشورشان از مازندران خبر داد.

سیدعباس حسینی درگفت‌وگو با خبرنگار ایسنا در آمل، گفت: نمایندگان اتاق بازرگانی عراق وایران به همراه نماینده‌های هلدینگ‌های تامین و توزیع برنج، پیگیری‌هایی برای انعقاد قرارداد جدید درحوزه صادرات برنج از مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران مستقر در شهرستان آمل ثبت سفارش و خرید دادند.

وی اضافه کرد: خوشبختانه پایانه صادرات برنج ایران علاوه براین ۳ هزار تن قرارداد جدید درحال انعقاد نیز دارد و هزارتن تعهد ایجاد شده نیز درحال خرید وتحویل است.

فرماندار ویژه آمل همچنین از پیگیری‌های استاندارمازندران در گفت‌وگو با وزیرعلوم، تحقیقات و فناوری برای تامین برنج مورد نیاز مراکز علمی وآموزشی زیرپوشش این وزارتخانه خبر داد و گفت: خوشبختانه با قول مساعد وزیرعلوم، حدود ۱۰ هزار تن برنج تولیدی مازندران برای مصرف دانشگاه‌ها، موسسات و مراکز وابسته به این وزارتخانه توسط مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران انجام و تامین خواهد شد.

حسینی یادآور شد: با همکاری که اکنون با حضور بانک‌ها و شرکت‌های خصوصی و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در کشور شکل گرفته، بازار برنج روند رونق و ثبات خود را درآستانه فصل جدید کشت و کار این محصول دراستان پیش خواهد گرفت.

استقرار گمرک و استاندارد در محل پایانه صادراتی برنج کشور

فرماندار آمل همچنین با اشاره به اینکه درحال حاضر بیش از ۳۰ درصد برنج تولیدی وکیفی مازندران در شهرستان‌های آمل و فریدونکنار تولید می‌شود و مشکلی در تولید این محصول وجود ندارد، اضافه کرد: یکی از مشکلات سال‌های اخیر در مدیریت و بازاربرنج، را نبود زنجیره تامین برنج به عنوان حلقه مفقوده‌ی این بخش بیان کرد وگفت: خوشبختانه با راه اندازی مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران در آمل در واقع تکمیل کننده زنجیره تامین و توزیع برنج شده است.

حسینی ابراز امیدواری کرد: مرکز بین‌المللی تجارت و پایانه صادرات برنج ایران مستقر درآمل تنها ظرفیت موجود در حوزه تجارت برنج کشور محسوب می‌شود و یک بازوی توانمند و یک نقطه تعادل در بخش دولتی و خصوصی برای تامین برنج مورد نیاز است و در حوزه تجارت برنج می‌تواند نقش کلیدی و راهبردی را ایفا کند.

وی افزود: با راه اندازی مرکز توسعه تجارت برنج در آمل، عرضه آن در بورس، و خرید حداقل ۵۰ درصد برنج مورد نیاز دستگاه‌ها، نقطه امید بزرگی را برای کشاورزان منطقه ایجاد کرده است.

وی با عنوان اینکه در گذشته برنامه ریزی منسجم و اصولی برای فرش و صادرات محصول برنج مازندران وجود نداشت، خاطرنشان کرد: با اقدامات صورت گرفته و راه اندازی این پایانه به ویژه طی ۲ سال اخیر اقدامات بسیار مثبتی از جمله کشت قراردادی، بهبود بذرهای اصلاح شده، توزیع بذر شناسنامه‌دار و حتی صادرات برنج صورت گرفته و به‌زودی اداره گمرک واستاندارد شهرستان نیز در این پایانه مستقر خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha