• شنبه / ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1401122013792
  • خبرنگار : 50562

«آپارتمان پاریس» برای دوستداران رمان‌های مهیج منتشر شد

«آپارتمان پاریس» برای دوستداران رمان‌های مهیج منتشر شد

ایسنا/خوزستان نشر نون رمان «آپارتمان پاریس» نوشته لوسی فولی با ترجمه محدثه احمدی را در ۳۰۴ صفحه و با قیمت ۱۵۵ هزار تومان در میان دیگر رمان‌های انگلیسی نشانده است.

به گزارش ایسنا، «آپارتمان پاریس» رمانی نوشته لوسی فولی است که اولین بار در سال ۲۰۲۲ به چاپ رسید. جس هدلی پس از کنار گذاشتن آخرین شغلش در انگلیس به آپارتمان شیک برادرخوانده‌اش، بن دنیلز، در پاریس می‌رسد. اما بن آنجا نیست و صبح روز بعد نیز خبری از او نمی‌شود. وقتی جس از سایر ساکنان درمورد برادرش می‌پرسد، آن‌ها همگی از جواب دادن طفره می‌روند. جس هنگام جست‌وجوی خود برای یافتن بن درمی‌یابد که ساکنان ساختمان اعضای یک خانواده‌اند و اسراری برای پنهان کردن دارند. وقتی یکی از همکاران بن نگرانی جس را درمورد ناپدید شدن او جدی می‌گیرد جزییات آن اسرار شروع به برملا شدن می‌کند و همزمان تصویری ملموس از خانواده‌ای با زخم‌هایی عمیق آشکار می‌شود.

لوسی فولی سال ۱۹۸۶ در بریتانیا به دنیا آمده است. او دانش‌آموخته رشته ادبیات انگلیسی است و سال‌ها ویراستار آثار داستانی بوده است. فولی در سال ۲۰۱۵ به عرصه داستان‌نویسی پا گذاشت و موفقیت‌های چشم‌گیری به دست آورد. اغلب آثار او به زبان‌های گوناگون ترجمه شده و در فهرست پرفروش‌ترین‌های بازار کتاب قرار دارند.

از دیگر آثار این رمان‌نویس «فهرست مهمان»، «مهمانی شکار»، «آخرین نامه از استانبول»، «دعوت» و «کتاب گم شده و پیدا شده» شایان ذکر هستند.

«آپارتمان پاریس» برای دوستداران رمان‌های مهیج منتشر شد

مدیر صفحه مجازی «نقد کتاب» در معرفی این رمان نوشته است:

گفتم ‌آخر سالی یک رمان خوب مهیج بهتون معرفی کنم. باقی رمانهایی که در این ژانر معرفی کردم در هایلایتی به همین اسم هست.

از این نویسنده فهرست مهمانان رو خواندم و خیلی دوستش داشتم. لوسی فولی در «آپارتمان پاریس» به سبک هیچکاکی دست به نوشتن رمانی نفس‌گیر و پر از سوظن، رازهای پنهان و قتل‌های مشکوک زده است.

رمان راجع به جس است که نیاز دارد شروعی دوباره داشته باشد. او بی‌پول و تنهاست و تازه شغلش را از دست داده. بن برادر ناتنی‌اش مشتاق نیست او را به خانه‌اش راه بدهد ولی دست رد به سینه جس نمی‌زند. جس به آپارتمان مجلل بن در پاریس می‌رسد ولی او را پیدا نمی‌کند و این شروعی است بر سفری رازآلود به گذشته و آینده بن و جس.

فضای رمان را خیلی دوست داشتم. داستان‌ها و روایت در محیطی بسته رخ می‌دهد و سوظن‌ها اول بر گروه محدودی اعمال میشود و دایره پیچیدگی‌های داستان بیشتر می‌شود. وقتی جس به آپارتمان خالی جس می‌رسد همه چیز شوم و خبیثانه است. رفتار همسایه‌ها عجیب است و جس چند روز است تلفنش را جواب نداده. در ادامه، پیچیدگی‌های داستانی و معمایی خودش را نشان می‌دهد، به طوری که دوست ندارید چشم از کلمات بردارید.

لوسی فولی به نظرم یکی از آینده‌دارترین و شاید بهترین میهج‌نویس‌های دوران ما باشد.

چند رمان ترجمه که پیشتر معرفی شدند:

عشق در عصر کودتا (مرجان کمالی)

زنی که پله‌ها را می‌شمارد (هدی حمد)

تسلی‌دهندگان (میوریل اسپارک)

خانه فراموش شدگان (سیلویا زپی)

فارنهایت ۴۵۱ (ری بردبری)

نمایش افسانه‌ای برای وقتی دیگر  (لویی فردینان سلین)

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha