• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۰۱:۵۳
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401122115320
  • خبرنگار : 50046

یک مسئول خبر داد:

برگزاری ۹۰ تور گردشگری در خراسان شمالی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

برگزاری ۹۰ تور گردشگری در خراسان شمالی توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری

ایسنا/خراسان شمالی رئیس هیأت مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری ۹۰ تور گردشگری توسط دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری در نوروز امسال خبر داد.

حسن سدیدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری استان طی عید نوروز امسال دو اقدام را انجام خواهند داد، اظهار کرد: یکی از این اقدامات برگزاری تورهای ورودی به خراسان شمالی است.

وی گفت: در این راستا ۳۰ تور برگزار می شود که گردشگران و مسافران را به داخل استان می آورند و این افراد در مناطق مختلف گردشگری حضور می یابند و با این مکان ها و همچنین فرهنگ، آداب و رسوم، صنایع دستی و اقوام خراسان شمالی آشنا می شوند.

سدیدی افزود: بیشتر گردشگرانی که توسط این تورها در استان حضور خواهند داشت از مشهد و تهران خواهند بود.

وی ادامه داد: برگزاری تورهای ایرانگردی از دیگر اقداماتی است که توسط این دفاتر در عید نوروز امسال انجام می شود که در همین راستا ۶۰ تور گردشگری انجام خواهد شد.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی خدمات مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی بیان کرد: تورهای ایرانگردی که در خراسان شمالی برپا خواهد شد به مقصد استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، اصفهان، شیراز، زنجان و آذربایجان شرقی است.

وی در ادامه تصریح کرد: دفاتر مسافرتی و گردشگری خراسان شمالی در داخل استان تورهای کشاورزی و تجربه محور را برگزار می کنند.

سدیدی توضیح داد: در تورهای کشاورزی، گردشگر یک روز خود را همراه با کشاورز در زمین کشاورزی طی می کند و کارهایی همچون گیاه دارویی را کشت می کند و در واقع طی یک روز انجام کارهای کشاورزی را تجربه خواهد کرد.

وی تصریح کرد: همچنین در گردشگری تجربه محور در یک کارگاه تولید صنایع دستی حضور خواهد یافت و با نحوه تولید آن محصول آشنا می شود و حتی در تولید آن نیز مشارکت می کند و یا همکاری لازم را در طبخ غذای سنتی که قصد خوردن آن را دارد، انجام می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha