• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۰:۱۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122215513
  • خبرنگار : 50310

نماینده مردم در مجلس خبر داد:

پیست اسکی الیگودرز ۱۲ ماهه می‌شود/ احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان

پیست اسکی الیگودرز ۱۲ ماهه می‌شود/ احداث منطقه ویژه اقتصادی در شهرستان

ایسنا/لرستان نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی گفت: در برنامه‌های داریم که به جای اینکه پیست اسکی بین‌المللی فقط در زمستان باشد در ۱۲ ماه سال اجرا شود که کار تأمین اعتبار آن‌ نیز در حال اجراست.

محمد خدابخشی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما طرح پیست بین‌المللی اسکی الیگودرز را اجرا کردیم که ماهیت اشتغال‌زایی دارد، می‌تواند در دهستان فرسش نقش خوبی برای تقویت بوم‌گردی در شهرستان داشته باشد.

وی ادامه داد: این پیست می‌تواند نقش خوبی برای توسعه منطقه داشته باشد، یک کاری نیز می‌توان انجام داد که جزء برنامه‌های ماست که به جای اینکه فقط در زمستان باشد در ۱۲ ماه سال اجرا شود که کار تأمین اعتبار آن‌ نیز در حال اجراست که در حوزه ورزش‌های زمستانی و توسعه گردشگری و همچنین متناسب با اقلیم منطقه است.

خدابخشی تصریح کرد: برای توسعه استان و شهرستان خود این طبیعت آدرس توسعه را به ما می‌دهد و به ما می‌گوید که چه طرح‌هایی را می‌توانیم اجرا کنیم که منطقه توسعه پیدا کند.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های نسبی که ما در شهرستان داریم تنوع گیاهان دارویی است که ما مبتنی بر همین مزیت یک کارخانه فرآوری گیاهان دارویی تعریف کردیم که توسط سازمان تدارکات پزشکی هلال احمر انجام می‌شود.

وی افزود: جوامع محلی ما زمینه این کار را داشتند که ایجاد این کارخانه باعث می‌شود تعدادی از جوانان به صورت مستقیم در کارخانه مشغول کار شوند که اجرای طرح در ناحیه صنعتی سلطان گندمینه است که الان به استان محول شده و کار در مزرعه را نیز تقویت می‌کند.

خدابخشی اضافه کرد: طرح دیگری که تعریف کردیم کارخانه تولید پروفیل آلومینیوم است، اراک در منطقه قطب آلومینیوم است و ما درخواست دادیم صنایع پایین دستی این صنعت در الیگودرز ایجاد شود به طور مشخص تولید پروفیل آلومینیوم که مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بوده و توسط شرکت سرمایه‌گذاری ایمیدرو اجرا و حجم سرمایه‌گذاری آن ۱۲۵۰ میلیارد تومان بوده و تاکنون دو فراخوان انجام شده است.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: پیگیری‌های خوبی در ارتباط با ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در شهرستان انجام دادیم که تاکنون توافقات خوبی در این زمینه انجام شده است.

وی ادامه داد: قبلاً مجتمع کشت و صنعت ۲۰۰۰ رأسی را توسط صنایع شیر ایران اجرا کردیم و الان پیگیر هستیم که مجتمع کشت و صنعت ۵۰۰۰ رأسی اجرا کنیم.

خدابخشی تصریح کرد: طرح دیگری که پیگیر هستیم و ماهیت اشتغال‌زایی دارد احداث منطقه ویژه اقتصادی است که مصوبه سفر رئیس جمهور را دارد، اگر بخواهیم در مجلس منطقه ویژه اقتصادی مصوب کنیم شورای نگهبان ایراد بار مالی می‌گیرد چون در این منطقه حتماً نیاز داریم نمایندگی گمرک را دایر کنیم که ایجاد آن چون وابسته به دولت است برای آن بار مالی ایجاد می‌کند که به هر طریق دولت باید موافقت کند، که در این مورد دولت موافقت خود را اعلام کرده الان طبق ضوابط موجود اداره کننده منطقه ویژه اقتصادی نیز باید مشخص شود که با توجه به رایزنی‌هایی که انجام دادیم گروه صنعتی بارز در شهرستان فعالیت دارد با آن‌ها صحبت کردیم که اداره کننده منطقه ویژه اقتصادی الیگودرز باشند که می‌تواند شامل خود کارخانه لاستیک بارز هم باشد و در بحث صادرات و واردات نیز برای آن‌ها مفید خواهد بود.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس شورای اسلامی افزود: در حال حاضر پیگیر تعیین محدوده هستیم که همه باید به دبیرخانه مناطق ویژه و آزاد ارسال شود که مسیر بعدی آن را دنبال کنیم، فرآیندی زمان‌بر است اما می‌تواند آینده خوبی داشته باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha