• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۵۸
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1401122215649
  • خبرنگار : 50046

شیروان دارای باغ بوتانیک می شود

شیروان دارای باغ بوتانیک می شود

ایسنا/خراسان شمالی شهردار شیروان از راه اندازی باغ بوتانیک یا باغ اکولوژیک (باغ گیاه شناسی) در این شهر خبر داد.

عین الله احمدی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه در حال حاضر یک نمونه کامل از این باغ در شهر نوشهر وجود دارد، اظهار کرد: اکنون در شیروان به دنبال ایجاد نمونه ای از این باغ اما در مساحت کوچکتر هستیم.

باغ گیاه‌شناسی یا بوتانیک، باغی است که در آن طیف گسترده‌ای از گیاهان با نام‌های گیاه‌شناسی مشخص شده‌اند. در باغ‌های گیاه‌شناسی ممکن است مجموعه‌ای از گیاهان ویژه مثل کاکتوس‌ها و دیگر گیاهان گوشتی، گیاهان آبزی، درختان، درختچه‌ها و گیاهانی از قسمت های بخصوصی از استان، کشور یا جهان وجود داشته باشد.

وی گفت: برای راه اندازی این باغ در حال حاضر در نهالستان شیروان ۱۲ گونه متفاوت از درختان غرس شده که ارتفاع آن ها به ۴۰ تا ۵۰ سانتی متر رسیده است.

به گفته احمدی، بادام، سنجد، زردآلو، گیلاس، سیب، صنوبر، چنار و بید مجنون تعدادی از این درخت ها هستند که در این نهالستان غرس شده اند.

وی با اشاره به اینکه قرار بر این است تا این باغ در مساحت ۵ هکتار ایجاد شود، افزود: در سال آینده با نهال های غرس شده، ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار اصله نهال آماده برای صادرات خواهیم داشت.

این مقام مسئول ادامه داد: درصدد هستیم تا در این باغ ۱۱۰۰ گونه گیاهی منطبق بر اقلیم منطقه را همراه با گیاهان دارویی تولید کنیم.

وی در ادامه با اشاره به تولید گل نیز بیان کرد: در سال گذشته ۴۲۰ هزار گلدان گل از اصفهان و ورامین برای استفاده در فضای سبز خریداری شد.

شهردار شیروان افزود: اما در سال جاری موفق به تولید ۳.۵ میلیون گلدان گل از ۱۵ نوع گل شدیم.

وی ادامه داد: شیروان در سال جاری جزو پنج شهر برتر کشور برای فروش و صادرات گل بوده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: طی امسال ۱۰ شهرداری و ۴ دهیاری، از شهرداری شیروان گل خریداری کرده اند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha