• دوشنبه / ۲۲ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1401122215873
  • خبرنگار : 50175

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان:

سیره شهدا بهترین مکتب است

سیره شهدا بهترین مکتب است

ایسنا/لرستان مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: ایثار و شهادت از دستاوردهای انقلاب بوده و پیروی از سیره شهدا بهترین مکتب برای حرکت در مسیر انقلاب است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دکتر هبت اله هاشمی امروز ۲۲ اسفندماه در جمع خبرنگاران، با اشاره به تأسیس بنیاد شهید به‌فرمان امام راحل در سال ۵۸ اظهار کرد: یکی از رسالت‌های امام راحل احیای سیره نبوی بوده و  جمله این موارد واژه شهید بوده، شهید واژه‌ای قرآنی و الهی است.

وی با اشاره به پایه‌گذاری این مکتب از سوی امام راحل افزود: همه ما در برابر این مکتب مسئول هستیم و باید به وظیفه‌ای که بر دوش داریم عمل نماییم.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با تأکید بر ضرورت اکرام بنیاد شهید، خاطرنشان کرد: به فرموده امام راحل در جمهوری اسلامی بنیاد شهید محراب ادارات جمهوری اسلامی است.

هاشمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی دستاوردهای نامحدودی دارد، بیان کرد: یکی از این دستاوردها فرهنگ ایثار و شهادت است و با پیروزی انقلاب واژه شهید و شهادت معنی واقعی خود را پیدا کرد.

وی با بیان اینکه امام راحل با بینش و درایت کامل بنیاد شهید را معنا کرد، گفت: بنیاد شهید تأسیس شد تا این فرهنگ ایثار و شهادت نهادینه شود.

مدیرکل و مسئول حوزه نمایندگی ولی‌فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب نگاه ویژه‌ای نسبت به خانواده شهدا دارد و با خانواده شهدا از قشرهای مختلف دیدار دارند، افزود: رفتار و گفتار و نگاه مقام معظم رهبری برای ما الگو است.

هاشمی به تشکیل شورای فرهنگ ترویج ایثار و شهادت در استان اشاره کرد و گفت: این شورا تاکنون پنج بار با حضور اعضای عضو شورا و به ریاست استاندار لرستان برگزار شده است و در راستای تشکیل شورای ترویج، استان لرستان امسال در کشور مقام اول را کسب کرده است.

وی سیره شهدا را بهترین مکتب و دستورالعمل خواند و یادآور شد: ساخت مستند شهدای استان با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از برنامه‌هایی بوده که هم‌اکنون در حال انجام است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به اینکه تبدیل وضعیت بیش از هزار نفر از نیروهای ایثارگر در استان انجام شده و همکاری دیگر دستگاه در این زمینه ضروری است.

هاشمی با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۴۴ شهید استان لرستان خاطرنشان کرد: با توجه به شهادت شهدای مدافع امنیت این آمار به ۶۵۵۱ شهید رسیده است، برگزاری کنگره شهدا برای استان به‌ویژه بنیاد شهید نعمت بزرگی است.

وی اضافه کرد: در راستای برگزاری این کنگره  ۲۲ کمیته در حال فعالیت بوده و بنیاد شهید ضمن اینکه بحث تاریخ شفاهی والدین شهدا را انجام می‌دهد، در همکاری ب ا سایر کمیته‌ها نیز نقش محوری دارد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان با اشاره به بیکاری ۷ هزار فرزند ایثارگر در استان گفت: همکاری بانک‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی ضروری است و انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل بیکاری خانواده شهدا و ایثارگر همکاری لازم را داشته باشند.  

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha