• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۱۴
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122316729
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

برگزاری سومین برنامه نهال‌کاری بیابان‌های نوش‌آباد

برگزاری سومین برنامه نهال‌کاری بیابان‌های نوش‌آباد

ایسنا/اصفهان رئیس اداره هواشناسی کاشان گفت: آگاهی بخشی به مردم مهم‌ترین راهکار حفظ محیط زیست است که می‌تواند در قالب برنامه‌های فرهنگی و ورزش به مناسبت‌های مختلف و با حضور شهروندان در جامعه اجرا شود.

عباس ارغوانی، امروز(سه‌شنبه، ۲۳ اسفند) در سومین برنامه احیای طبیعت و نهال‌کاری بیابان‌های اطراف نوش‌آباد، اظهار کرد: اگر مصرف بهینه انرژی به مردم، آموزش داده شده و رعایت شود، معضلات زیست‌محیطی کاهش پیدا می‌کند و به اقتصاد خانواده کمک می‌شود.

وی افزود: صرفه‌جویی در انرژی را می‌توان با انجام کارهای کوچک و تغییرات ساده در سبک زندگی تحقق بخشید که یکی از آنها کاشت درخت است.

به گزارش ایسنا، رئیس اداره هواشناسی کاشان با اشاره به سوم فروردین روز جهانی هواشناسی، گفت: اطلاعات هواشناسی اگر مورد توجه شهروندان و برنامه‌ریزان قرار بگیرد بسیاری از مشکلات زیست‌محیطی کاسته می‌شود که مهم‌ترین آنها کاهش آلودگی هواست که به سلامت و مردم ارتباط پیدا می‌کند.

وی تصریح کرد: هواشناسی تنها پیش‌بینی وضعیت هوا نیست و در واقع فعالیتی علمی، تخصصی، گسترده و اثرگذار در بسیاری از بخش‌های زیربنایی و عمرانی و خدماتی کشور به شمار می‌رود که با همه افراد جامعه در ارتباط است که در گزارش‌های هفتگی، دیسکاشن به مردم ارائه می‌شود.

ارغوانی گفت: سامانه توسعه هواشناسی کاربردی با این رویکرد طراحی شده است که همه فعالیت‌ها باید برای کاربردی کردن خدمات و توجه به کاربر نهایی تدوین شود که این سامانه در منطقه کاشان در بخش کشاورزی فعال شده و نتایج خوبی را در پی داشته است.

رئیس اداره هواشناسی کاشان با تقدیر از اجرای برنامه احیای طبیعت نوش‌آباد، گفت: امیدوارم با اجرای این‌گونه برنامه‌ها حساسیت افکار عمومی به ویژه کودکان و نوجوانان نسبت به خطرهای زیست محیطی افزایش پیدا کند.

همچنین یک همیار نمونه طبیعت گفت: سومین برنامه احیای طبیعت و نهال‌کاری بیابان‌های اطراف نوش‌آباد گرامیداشت یاد عزیزان آسمانی و به احترام اصل حفاظت از محیط زیست، با هدف توسعه فضای سبز و نهادینه کردن فرهنگ درخت‌کاری توسط باشگاه کوهباد نوش‌آباد و با حضور گروه‌های کوهنوردی کاشان و آران و بیدگل  برگزار شد.

سید تقی عمارتی افزود: بسیاری از خانواده‌ها در طول سال عزیزان خود را از دست می‌دهند و بهترین بهانه برای پاسداشت یاد و نام آنها کاشت درخت است که اگر این سنت در جامعه رایج شود، طراوت و سرسبزی به جامعه بر می‌گردد و آثار نیک آن برای عزیزان آسمانی به یادگار می‌ماند. 

وی تصریح کرد: شرایط ناخوش  طبیعت و محیط زیست، حاصل خودخواهی ما آدم‌هاست و همان اندازه که باعث و بانی معضلات آب و خاک و هوا هستیم به همان میزان می‌توانیم این مشکلات را در کنار هم برطرف کنیم، پس باید فرهنگ حفظ و احیای طبیعت و محیط زیست را در جامعه نهادینه کنیم تا امکان زیست برای نسل‌های آینده هم فراهم شود.

عمارتی گفت: مناسبت‌هایی مثل چهارشنبه‌سوری که جشن ملی ماست در اثر رفتار نادرست برخی از شهروندان در سال‌های گذشته باعث خسارت‌های جانی و مالی شده که با حضور گروه‌های مرجع و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند به‌عنوان فرصتی برای ترویج فرهنگ درختکاری و کارهای عام‌المنفعه الگوسازی شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha