• سه‌شنبه / ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۴:۵۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1401122316775
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رونمایی از تجهیزات جدید چشم‌پزشکی در بیمارستان متینی کاشان

رونمایی از تجهیزات جدید چشم‌پزشکی در بیمارستان متینی کاشان

ایسنا/اصفهان رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان گفت: تجهیز بیمارستان متینی به پیشرفته‌ترین دستگاه‌های چشم‌پزشکی، خدمتی است برای شهروندان شمال استان اصفهان تا مجبور نشوند برای تشخیص و درمان بیماری‌های چشم به شهرهای بزرگ مراجعه کنند.

کورش ساکی در آیین رونمایی از دستگاه‌های مدرن بیمارستان متینی کاشان، اظهار کرد: خرید دستگاه‌های OCT آنژیوگرافی چشم، دستگاه لیزر آرگون و دستگاه OPGحدود ۱۰۰ میلیارد هزینه داشت که از محل اعتبارهای دانشگاه علوم پزشکی کاشان و هیئت امنای ارزی تأمین شد.

وی افزود: دستگاه توموگرافی و آنژیوگرافی چشم OCT تکنولوژی برتری جهت تصویربرداری شبکیه است که هم‌زمان می‌تواند عملکردی معادل چند دستگاه آنژیوگرافی، رتینال کمرا یا همان فوندوس کمرا، فلورسین آنژیوگرافی یا همان آنژیوگرافی تزریق با ماده حاجب و OCT آنتریور و پوستریور را انجام دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: شیوع دیابت و چاقی، این بیماران را مستعد خونریزی شبکیه می‌کند که راه‌اندازی دستگاه لیزر ایریدکس برای پیشگیری از نابینایی بیماران دیابتی در مراحل پیشرفته بیماری، اثرگذار است.

ساکی گفت:  قابلیت‌های این دستگاه، وجود میکروپالس جهت لیزر ناحیه ماکولای شبکیه است که با الگوی مشخص سرعت لیزر در بیماران دیابتی را افزایش می‌دهد که این الگو را از دستگاه‌های هم نوع خود در بخش خصوصی متمایز می‌کند.

وی افزود: نبود دستگاه لیزر در بخش دولتی و بالا بودن تعرفه بخش خصوصی موجب نارضایتی مردم شده بود که وجود این دستگاه باعث افزایش رضایتمندی بیماران و کاهش هزینه درمان می‌شود که خدمت مؤثری در راستای درمان بیماران در تمام سطوح مالی است.

ساکی گفت: دستگاه رادیوگرافی OPG جهت کاهش اشعه دریافتی بیمار در صورت نیاز به بررسی چند دندان به صورت همزمان و شکستگی استخوان فک به کار می‌رود و مرکز آموزشی درمانی متینی به‌عنوان دومین مرکز دانشگاهی بعد از دانشکده دندانپزشکی است که می‌تواند خدمات گرافی دندان را با تعرفه دولتی به مراجعان ارائه دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha