• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۲۴
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1401122417333
  • خبرنگار : 50513

استاندار زنجان:

دستگاه‌های استان زنجان به طور کیفی در حوزه‌های مختلف عمل کنند 

دستگاه‌های استان زنجان به طور کیفی در حوزه‌های مختلف عمل کنند 

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: دستگاه‌ها صفر و یک نباشند و به طور کیفی عمل کنند.

محسن افشارچی صبح امروز (۲۴ اسفندماه) در شورای معادن استان زنجان، اظهار کرد: دستگاه‌ها صفر و یک نباشند و به طور کیفی عمل کنند. دستگاه‌های اجرایی موظف هستند در محل وقوع عملیات معادن طرح‌های توسعه‌ای و تشویقی را اجرا کنند و سعی شود در این حوزه با دقت و رعایت همه جوانب تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز در این جلسه تصریح کرد: سال ۱۳۹۴ شورای معادن استانی ایجاد شد و سال ۱۳۹۶ شورا مورد اصلاح و بازنگری قرار گرفت و با اختیارات بیشتری فعالیت خود را ادامه داد. 

مجید گلشنی‌منفرد افزود: طی این جلسه رفع سلب صلاحیت از بهره‌بردار سابق معدن مس مروارید، محاسبه حقوق دولتی سال ۱۳۹۹ معدن مس خلیفه‌لو بر مبنای استخراج واقعی، درخواست انصراف بهره‌بردار معدن شن و ماسه باغلوجه سردار از بهره‌برداری معدن، درخواست تعطیلی موقت معدن سنگ آهن تورپاخلو۲، درخواست تعطیلی موقت معدن پرلیت سلیمان بلاغی، درخواست تعطیلی موقت معدن باریت جرین بررسی شد. 

وی با بیان اینکه اکتشاف معادن منوط به صدور پروانه است، تشریح کرد: در بخش دوم این جلسه، تمدید پروانه اکتشاف خاک صنعتی، مس زرنی و مس سرخه دیزج نیز بررسی شدند. 

معاون محیط‌طبیعی اداره‌کل حفاظت محیط‌زیست استان زنجان نیز با اشاره به ارائه گزارش زیست‌محیطی معادن، اذعان کرد: مواد معدنی مختلف بسته به شرایط، دارای آثار و پیامدهای زیست‌محیطی متفاوتی است. معادن و صنایع معدنی به دلیل داشتن اثرات تخریبی گوناگون و گسترده بر محیط‌زیست، نیازمند توجه ویژه‌ای هستند. 

علی اسدی با بیان اینکه معادن موظف هستند که گزارش‌های زیست‌محیطی ارائه دهند، خاطرنشان کرد: طبق قانون هوای پاک و گزارش ارزیابی معادن فلز همچون مس، طلا و آهن با برداشت بیش از یک‌صد هزار تن نیاز به ارزیابی زیست‌محیطی دارند. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha