• چهارشنبه / ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۲:۰۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1401122417399
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی:

مدیران سهم‌ استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند

مدیران سهم‌ استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند

ایسنا/خراسان جنوبی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه مدیران با تلاش و پیگیری سهم‌ استان را از اعتبارات ملی افزایش دهند، گفت: افزایش یک ریال در منابع تاثیر بسزایی دارد و این امر قطعا پیگیری استاندار را به همراه خواهد داشت.

جواد قناعت، امروز چهارشنبه ۲۴ اسفند در شورای برنامه ریزی و توسعه استان اظهار کرد: از محل اعتبارات درآمدهای نفتی کشور اکنون تخصیص استان ۷۰ درصد است، اما قول مساعد برای افزایش این میزان به ۱۰۰ داده شده است. 

به گزارش ایسنا، وی افزود: روند تخصیص اعتبارات عمرانی در ماه‌های پایانی سال شتاب قابل قبولی پیدا کرده و امید است شاهد فعال شدن کارگاه‌های عمرانی در سطح استان باشیم، بنابراین انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی در جذب اعتبار شتاب قابل قبولی داشته باشند.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: در حوزه اعتبارات تملک نیز تخصیص استان ۳۵ درصد بوده که احتمالا به ۵۰ درصد برسد؛ همچنین در حوزه اعتبارات توازن استانی نیز ۴۵ درصد و اعتبارات ملی ۱۰۰ درصد با اوراق است.

قناعت با اشاره به هزینه‌های جاری دستگاه‌های اجرایی اظهار کرد: بخش عمده‌ای از این هزینه‌ها تامین می‌شود، اما لازم است همچنان صرفه جویی در دستور کار دستگاه های اجرایی باشد.

وی با بیان اینکه در مورد سایر هزینه‌ها نیز امید است که شاهد افزایش تخصیص تا ۶۰ درصد باشیم تا بخش عمده‌ای از کسری اعتبارات استان حل شود، تصریح کرد: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی از ظرفیت‌های بودجه سال آینده بهره برده و با پیگیری‌های ملی تخصیص را افزایش دهند.

قناعت اشاره بر ضرورت مطالعه بودجه سال ۱۴۰۲ توسط مدیران دستگاه‌های اجرایی، افزود: توانمندی فنی و اجرایی دهیاری‌ها با برگزاری کارگاه آموزشی باید افزایش یابد تا بتوان از ظرفیت آنان در راستای آبادانی روستاها استفاده کرد.

استاندار خراسان جنوبی بیان کرد: مصوبه دولت که برخی دهیاری‌ها را به عنوان دستگاه اجرایی تعریف کرده، اهمیت زیادی دارد؛ بنابراین نهادهای متولی با همفکری و همکاری به دنبال راه حلی برای اجرای درست این مصوبه دولت باشند.

قناعت در مورد کمبود فضای آموزشی در استان نیز گفت: نیاز است مطابق سند آمایش استان ساخت مدرسه در دستور کار باشد تا در آینده دچار فضاهای بلااستفاده نباشیم؛ لذا توجیه در ساخت مدرسه از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی با تاکید بر افزایش سطح رفاه در استان، افزود: پشرفت نیازمند تلاش و پیگیری است و باید با همت مضاعف ایجاد شود.

استاندار خراسان جنوبی ادامه داد: لازم است تحلیلی مناسب از وضعیت هزینه، درآمد و رفاه مردم خراسان جنوبی ارائه شود تا بتوان علل پایین بودن این شاخص‌ها نسبت به دیگر استان‌ها را ریشه یابی کرد.

قناعت اظهار کرد: گزارش طرح هزینه درآمد خانوارهای شهری و روستایی از اقدامات ارزشمند و علمی است که وضعیت استان را به خوبی نشان داده و می‌توان تحلیل مناسبی از آن داشت تا پایه برنامه ریزی‌ها نیز باشد.

وی یادآور شد: امید است سال آینده نیز شاهد بحث‌های دقیقی در شورای برنامه ریزی و توسعه استان باشیم تا خروجی مناسبی از آن دیده شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha