• شنبه / ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1401122719059
  • خبرنگار : 50037

پیش‌بینی ۵۰ برنامه در قالب جام نوروزی در سطح استان همدان

پیش‌بینی ۵۰ برنامه در قالب جام نوروزی در سطح استان همدان

ایسنا/همدان رئیس هیات روستایی و بومی و محلی استان همدان از پیش بینی برگزاری بیش از ۵۰ برنامه در قالب جام نوروزی در ۵۰ نقطه سطح استان همدان در ایام نوروز خبر داد.

سعید کتابی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: استان همدان دارای ۲۰۰ بازی بومی و محلی بوده که برای جلوگیری از فراموش شدن این بازی‌های بومی و محلی احیا این بازی‌ها در برنامه بوده و در حال حاضر ۴۵ تا ۵۰ بازی بومی و محلی برای احیا دوباره در حال اجراست.

وی  با بیان اینکه ورزش‌های بومی جزو اصلی و جدانشدنی فرهنگ و ملیت ما ایرانی‌هاست که باید سینه به سینه به نسل‌های آینده منتقل شود، یادآور شد: باید با احیای ورزش‌های قدیمی و سنتی با قوت و قدرت در این مسیر گام برداریم و از هویت و ملیت خود دفاع کرده و سبب انتقال این سنت‌ها به نسل‌های آتی شویم به طوریکه احیای این بازی‌ها و حتی غذاهای محلی در قالب جشنواره‌های ملی، استانی و شهرستانی می‌تواند نقش بسیار مهمی در زنده نگهداشتن فرهنگ‌های قدیمی داشته باشد و مردم را دور هم جمع کند.

کتابی تصریح کرد: با توجه قرار گرفتن در  آستانه بهار و نوروز مانند سال‌های گذشته برنامه‌هایی تحت عنوان مسابقات جام نوروزی و نیز بازی‌های بومی و محلی و نوروزگاه در اکثر روستاهای شهرستان‌های استان  برگزار خواهد شد.

وی افتتاح جام نوروزی، بهترین سفره هفت سین در بستر فضای مجازی، برگزاری نوروزگاه‌ها، افتتاح بازی‌های بومی محلی، برگزاری جشنواره پخت نان و غذاهای محلی را از جمله برنامه‌های در حال برگزاری در سطح روستاهای استان با همکاری اداره ورزش و جوانان استان و شهرستان‌ها در این ایام برشمرد و تصریح کرد: با توجه به تقارن عید نوروز امسال با ماه مبارک رمضان تغییراتی در برنامه‌های امسال خواهیم داشت و این برنامه‌ها با فشردگی طی سه یا چهار روز گذشته برگزار می‌شوند و برخی از برنامه‌ها نیز هر روز پس از افطار در سطح سالن‌های ورزشی روستاها برگزار خواهد شد.

کتابی یادآورشد: در سال گذشته ۳۰ برنامه مسابقات بومی محلی و بیش از ۵۰ برنامه در نقاط مختلف در قالب جام نوروزی سال گذشته در سطح استان برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha