• سه‌شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۲:۱۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402011506592
  • خبرنگار : 50598

پیاده روی اربعین تبدیل به همایش جهانی تشیع شده است

پیاده روی اربعین تبدیل به همایش جهانی تشیع شده است

ایسنا/مرکزی معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی گفت: پیاده روی اربعین تبدیل به همایش جهانی تشیع شده است و باید زمینه حضور بیشتر مردم را در این مراسم مهیا کنیم.

بهنام نظری سه شنبه ۱۵ فروردین در ستاد اربعین استان مرکزی با تاکید بر اینکه پیاده روی اربعین بحثی سیاسی و بین المللی است اظهار کرد: با توجه به حساسیتی که این موضوع دارد و مشکلاتی که در اربعین سال قبل به وجود آمده بود، تصمیم گرفتیم از روزهای ابتدایی سال پیگیر مراسم اربعین سال جاری باشیم.

نظری با بیان اینکه پیاده روی اربعین تبدیل به همایش جهانی تشیع شده است، گفت: دشمن برای جلوگیری از این حرکت عظیم مردمی، سنگ اندازی های زیادی می‌کند. سال گذشته علی رغم اینکه دشمن ناامنی های متعددی ایجاد کرده بود اما مردم با عشق و علاقه برای پیاده روی اربعین رفتند.

وی با بیان اینکه مسئولین باید در خصوص برگزار شدن هرچه بهتر مراسم اربعین، تسهیل‌گری بیشتری انجام دهند، تصریح کرد: ما در چنین جلساتی جمع می‌شویم تا تسهیل‌گری کنیم چرا که پیاده روی اربعین، همایشی مردمی است و وظیفه ماست که از تمام امکانات دیپلماتیک خود استفاده کنیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: یکی از مولفه های اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، پیاده روی اربعین است. اگر ما نتوانیم زمینه حضور مردم را مهیا کنیم، نشان دهنده کم کاری ماست و باید با مقصرین برخورد شود. یکی از ایرادات پارسال آمارهای مختلفی بود که مسئولان در مصاحبه ها می‌دادند و سردرگمی اتفاق افتاده بود برای جلوگیری از این اتفاقات باید یک کار جمعی منسجم و هدفمند انجام گیرد.

نظری با بیان اینکه اجرایی نکردن مصوبات ستاد اربعین از سوی هیچ یک از دستگاه‌های متولی پذیرفتنی نیست، افزود: ما استانی هستیم که تنها استان مبدا نیستیم بلکه استان مقصد نیز هستیم چراکه خیلی از زائرین استان های دیگر در استان مرکزی برای ادامه مسیر، تجدید قوا می‌کنند. مصوبات باید در حد توان اجرا شود و همه دستگاه ها برنامه‌هایشان را آماده کنند تا انشالله بتوانیم با یک جمع بندی بهتر زمینه حضور بیشتر مردم را در راهپیمایی اربعین مهیا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha