• جمعه / ۱۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402011808120
  • خبرنگار : 50616

روزه اولی‌های آمل، مهمانی خدا را جشن گرفتند

فرشته‌های زمینی درضیافت الهی

فرشته‌های زمینی درضیافت الهی

ایسنا/مازندران دختران نوجوان آملی با رسیدن به سن تکلیف درنخستین تجربه روزه داری درماه ضیافت الهی، این میهمانی بزرگ را در دورهمی اولی‌ها جشن گرفتند.

در جشن بزرگ روزه اولی‌ها، همزمان با میلاد با سعادت امام حسن مجتبی علیه السلام در دانشکده علوم قرآنی این شهر برگزار شد، برخی از دختران نوجوان و روزه اولی شهرهای دیگر مازندران نیز حضور داشتند.

دراین جشن معنوی که همراه با تجلیل از دخترانی که نخستین سال روزه داری شان را تجربه می‌کنند، جوایزی از سوی گروه فرهنگی جهادی امام حسن مجتبی(ع) آمل اهداء شد و درضیافت افطاری نیز پذیرایی شدند.

برگزاری سرود و سخنرانی از دیگر برنامه‌های این جشن بزرگ مذهبی در شهرآمل بود.

فرشته‌های زمینی درضیافت الهی

مدیرمرکز فرهنگی و جهادی امام حسن مجتبی(ع) آمل، گفت: جشن روزه اولی‌ها همه ساله درمسجد محل برگزار می‌شد وبا توجه به استقبال خانواده‌ها از این جشن امسال متفاوت‌تر برگزار شد.

علی شیرزاد افزود: برای جشن امسال و با دعوتی که در شبکه‌های اجتماعی نیز انجام دادیم خوشبختانه علاقمندانی از شهرهای دیگرمازندران نیز حاضر شدند و درپایان به ۱۱۸ نفر از این روزه اولی‌ها هدیه ویژه داده شد.

وی ابرازامیدواری کرد، با هماهنگی و تعامل اداره آموزش و پرورش ودیگر نهادهای فرهنگی شهرستان، مراسم جشن روزه اولی‌ها با حضور همه دانش آموزانی که به سن تکلیف می‌رسند، درفضای بزرگ‌تری برگزار شود.

جشن تکلیف، دعوتی خاص از سوی معبود

درهمین زمینه یکی از کارشناسان حوزه فرهنگی ودینی، گفت: کودکان بندگان معصوم خدا هستند و معلمان و والدین باید تلاش کنند تا آنها را در مسیر تکامل، رشد و سعادت قرار دهند.

ثریا کمالی، با تبریک به دانش آموزانی دختر آملی که به سن تکلیف رسیده‌اند، افزود: آنها مورد عنایت خداوند متعال قرار گرفته‌اند، و خداوند متعال همواره عنایت ویژه‌ای به بندگان خود دارد و ما به عنوان بندگان خدا هرگز نباید از لطف و عنایت الهی نا امید باشیم.

فرشته‌های زمینی درضیافت الهی

وی با بیان اینکه خدا ناظر بر همه کارها و اعمال و رفتار ماست و از سن تکلیف باید نسبت به اعمال و رفتار خود مراقبت داشته باشیم، تصریح کرد، ماه رمضان، ماه میهمانی خدا است وهرکسی که بتواند دراین ماه بندگی خود را به معبود شروع کند، درواقع توانسته ارتباط جدیدی از زندگی خود را شروع کند.

کمالی ادامه داد: فرصت جشن تکلیف یعنی اینکه ما دیگر انسان خاصی هستیم وبه عنوان میهمان ویژه پروردگار دعوت شدیم وپس باید درمحضر میزبان رعایت ومسائلی که باعث خوشنودی میزبان خواهد شد، را انجام دهیم.

وی با بیان اینکه معلمان و والدین در قبال فرزندان مسئولیت دارند بنابراین باید با توجه به معصومیتی که دارند، متدین تربیت شوند و در این صورت است که می‌توانند در آینده افرادی با اخلاق، متدین، خدمتگزار و آینده ساز باشند، ابرازامیدواری کرد، انشالله همه آنها میهمان ویژه سفره الهی باشند و برای همه زندگی درسفر پروردگار واهل بیت(ع) رزق وروزی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha