• یکشنبه / ۲۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012009621
  • خبرنگار : 50604

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان مطرح کرد:

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شب‌های قدر/ ۵ شهر گلستان نارنجی شد

لزوم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در شب‌های قدر/ ۵ شهر گلستان نارنجی شد

ایسنا/گلستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان با اشاره به اینکه پنج شهرستان گلستان در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند، گفت: مردم در شب‌های قدر دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا هم از مراسم بهره‌مند شده و هم از شیوع بیماری جلوگیری شود.

سعید گل فیروزی عصر یکشنبه در جلسه ستاد ستاد استانی پیشگیری و مقابله با کرونا اظهار کرد: در حال حاضر ۱۲۹ بیمار مبتلا در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۶۴ بیمار در بخش عادی و ۳۴ نفر هم در بخش ویژه بستری هستند.

وی با بیان اینکه ۱۳ بیمار در وضعیت بحرانی هستند و با کمک دستگاه تفس می‌کنند، افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۰ بیمار جدید کرونایی در استان گلستان داشتیم که ۱۵ مورد در بخش عادی و پنج مورد هم در بخش ویژه بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان ادامه داد: در هفته گذشته هیچ یکی از شهرهای استان در وضعیت نارنجی قرار نداشت اما این هفته پنج بر اساس آخرین رنگ‌بندی کرونایی شهر استان گلستان در وضعیت نارنجی قرار دارد که شامل شهرستان‌های ترکمن، بندرگز، کلاله، مراوه تپه و مینودشت است.

 گل فیروزی افزود: ۹ شهرستان دیگر استان گلستان در حال حاضر در وضعیت زرد کرونایی قرار دارند و با توجه به تعداد بیماران و وضعیت رنگ‌بندی کرونایی انتظار داریم هم استانی‌ها در تجمعات حتماً از ماسک استفاده کرده، فاصله اجتماعی و دستورالعمل‌های بهداشتی را به طور کامل رعایت کنند تا هم بتوانیم از شب‌های پرفیض قدر بهره‌مند شده و هم کرونا را مدیریت کنیم.

وی ادامه داد: تا کنون در استان ۹۲ درصد از جمعیت واجد شرایط نوبت اول، ۸۵ درصد نوبت دوم، ۴۲ درصد نوبت سوم و نزدیک به پنج درصد نوبت چهارم را دریافت کرده‌اند.

سیدعلی مهاجر، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار هم در این جلسه بر پرهیز از عادی انگاری تأکید کرد و از کارگروه رسانه‌ای ستاد و رسانه‌های استان خواست که در این زمینه، تولید محتوا کنند.

انتهای پیام
 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha