• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۰۹:۰۷
  • دسته‌بندی: بوشهر
  • کد خبر: 1402012210654
  • خبرنگار : 50448

معاون دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد:

تشخیص و درمان سالانه هزار بیمار در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر

تشخیص و درمان سالانه هزار بیمار در مرکز پزشکی هسته‌ای بوشهر

ایسنا/بوشهر معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی بوشهر یکی از ۲۰۰ مرکز پزشکی هسته‌ای فعال در کشور است که سالانه اقدام به تشخیص و درمان هزار بیمار در استان می‌کند.

دکتر اکرم فرهادی سه‌شنبه ۲۲ فروردین در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مرکز تحقیقات و پزشکی هسته‌ای و تصویربرداری مولکولی استان بوشهر در مساحتی به وسعت هزار مترمربع در ۲ بخش پیش بالینی و بالینی از سال ۱۳۸۶ در کنار بیمارستان شهدای خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی شده تا به کارهای تشخیصی و درمانی بیماران بپردازد.

وی اضافه کرد: انواع سرطان‌ها، تومورها، بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های التهابی مغز مانند آلزایمر و پارکینسون به‌صورت مولکولی در این مرکز تشخیص داده می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: هم‌زمان با سفر رئیس‌جمهور در اسفند سال ۱۴۰۱ به استان بوشهر، طرح توسعه و تجهیز مرکز تحقیقات پزشکی هسته‌ای بوشهر با نصب دستگاه پت سی‌تی‌اسکن و با اعتبار ۹۰ میلیارد تومان راه‌اندازی شد.

وی افزود: دستگاه تصویربرداری پت سی‌تی‌اسکن به‌عنوان یک روش تشخیصی پزشکی پیشرفته در این مرکز نصب‌شده است که سیستم عملکرد ارگان‌ها را به تصویر می‌کشد.

دکتر فرهادی اضافه کرد: این روش اطلاعات بسیار ارزشمندی از وضعیت اولیه تومورهای بدخیم و میزان گسترش موضعی آن‌ها در بدن فراهم می‌کند که راهنمای بسیار مفید پزشک معالج برای انتخاب مناسب‌ترین روش درمانی است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در نظر است برای توسعه مرکز پزشکی هسته‌ای بخش رادیو دارویی و آزمایشگاه تخصصی رادیو دارویی به‌عنوان یکی از پیوست‌های پزشکی هسته‌ای فراهم شود تا استقلال بیشتری در حوزه تشخیص و درمان فراهم شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha