• سه‌شنبه / ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۸
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012211232
  • خبرنگار : 50039

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور خبر داد:

سرنگونی چندین تحرک پهپادی دشمن/ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بالاست

سرنگونی چندین تحرک پهپادی دشمن/ قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی بالاست

ایسنا/گلستان ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور و فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا با بیان اینکه همه رزمایش‌های نیروهای مسلح بر اساس تهدیدهای دشمن بوده و هست، گفت: با توجه به قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران، دشمنان نتوانسته‌اند حرکتی را انجام دهند و فقط چند تحرک پهپادی داشته‌اند که به شدت سرنگون شده است.

سرتیپ رضا آذریان امروز سه‌شنبه ۲۲ فروردین ۱۴۰۲ پس از برگزاری آیین تکریم و معارفه فرمانده تیپ ۲۳۰ متحرک هجومی شهید اسدالله متاجی ارتش جمهوری اسلامی ایران در گرگان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران انتصابات بر اساس اصول فرماندهی انجام می‌شود.

وی ولایتمداری، عدالت محوری و شایسته سالاری را اصول انتصابات در نزاجا عنوان کرد و ادامه داد: قرارگاه منطقه‌ای شمال شرق نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۹۷ مأموریت مراقبت و تأمین امنیت مرز شرق کشور با افغانستان را بر عهده دارد.

ارشد نظامی آجا در شمال‌شرق کشور با اشاره به اینکه نیروی زمینی ارتش در کنار نیروهای مرزبانی و با استفاده از تجهیزات اُپتیکی، الکترونیکی، پهپادی و گشت‌های فیزیکی توانسته است امنیت پایداری را در مرزهای شرقی کشور ایجاد کند، افزود: این امنیت پایدار علاوه بر کشورمان برای کشور همسایه افغانستان هم تأثیرگذار بوده است.

وی از آمادگی خوب نیروی زمینی ارتش در همه ابعاد خبر داد و خاطرنشان کرد: با اشرافیت کامل اطلاعاتی همه ترفندهای دشمن دورتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران رصد می‌شود و برای همه تحرکات برنامه داریم.

دشمن باری دیگر خطا نکند

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران قدرت بازدارندگی یگان‌های نیروهای مسلح در اقصی نقاط مرزهای کشور را بسیار بالا برشمرد و اضافه کرد: همین قدرت سبب شده است تا دشمن فکر تعرض به کشور را نداشته باشد.

وی با هشدار در این خصوص که دشمنان نباید به این فکر باشند تا باری دیگر خطا کرده و بخواهند نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران را آزمایش کنند، تصریح کرد: اگر دست به خطایی بزنند مطمئن باشند قبل از رسیدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران ضربه سختی را از سوی نیروهای مسلح دریافت کرده و از عملکردشان پشیمان خواهند شد.

سرتیپ آذریان محرومیت زدایی مناطق مرزی را از دیگر اقدامات نیروی زمینی ارتش دانست و گفت: تاکنون کارهای بزرگی در این زمینه انجام شده و مردم مطمئن باشند با توجه به ناامنی‌هایی که در کشور افغانستان وجود دارد هیچگونه تهدیدی از منطقه شرق کشور متصور نیست.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص برنامه‌های رزمایش ارتش در منطقه شمال‌شرق کشور توضیح داد: این آمادگی وجود دارد تا در صورت ابلاغ برای برگزاری رزمایش در سال ۱۴۰۲ بهتر و قدرتمندانه‌تر همراه با تفکر، تدبیر و با اولویت قرار دادن منویات مقام معظم رهبری نسبت به رزمایش‌های سال گذشته آماده تر حضور یابیم.

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای نزاجا با تأکید بر اینکه همه رزمایش‌های نیروهای مسلح بر اساس تهدیدهای دشمن بوده و هست، افزود: با توجه به قدرت بازدارندگی که جمهوری اسلامی ایران دارد، دشمنان نتوانسته‌اند حرکتی را انجام دهند و فقط چند تحرک پهبادی داشته‌اند که به شدت سرنگون شده و جای نگرانی نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha