• پنجشنبه / ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402012412095
  • منبع : نمایندگی همدان

ساخت شهرک جدید "اکباتانا" در همدان

ساخت شهرک جدید "اکباتانا" در همدان

ایسنا/همدان معاون امور عمرانی استاندار همدان از ساخت یک شهرک جدید به نام اکباتانا به منظور حل مشکل کمبود زمین در شهر همدان برای طرح نهضت ملی مسکن خبر داد.

فرزاد تیموری پنجشنبه ۲۴ فروردین‌ در جلسه شورای مسکن استان همدان، اظهار کرد: با توجه به تأیید طرح جامع شهر همدان، اراضی دولت در مجاورت بلوار "شهید همدانی" برای طرح نهضت ملی مسکن اختصاص پیدا کرده است و بسیاری از مشکلات شهر همدان با ایجاد این پهنه مسکونی حل می‌شود. 

تیموری تصریح کرد: برای بیمارستان ۱۰۰۰ تختخوابی زمینی در نظر گرفته شده بود که گفتند مناسب نیست اما در طرح جامع، زمین مناسبی به وجود آمد و ۱۳ هکتار مساحت برای آن در نظر گرفته شد.

وی با اشاره به معضلات کمبود زمین در همدان، توضیح داد: وقتی مسأله مسکن مهر در همدان مطرح شد، زمین مسکونی در تملک دولت وجود نداشت و به‌ناچار از زمین‌هایی با کاربری‌های عمومی استفاده کردند اما کیفیت زندگی در کاربری عمومی رخ می‌دهد و همین مسأله‌ باعث شده بود که تغییر کاربری باعث افزایش تراکم جمعیت و از بین رفتن رفاه زندگی شود.

معاون امور عمرانی استاندار همدان ادامه داد: در نهضت ملی باید بیش از ۳.۵ برابر مسکن مهر در همدان واحد ساخته شود بنابراین ما برای نهضت ملی باید زمین شهری ایجاد می‌کردیم.

تیموری با بیان اینکه ۶۸۰ هکتار سند تک برگ به نام دولت در اداره‌کل راه و شهرسازی وجود داشت، اظهار کرد: گفته شد که برای این پروژه باید طرح جامع و مشاور داشته باشد که مصوب شد و الحاق ۶۸۰ هکتار در حدود محدوده شهر تویسرکان بود و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت می‌توانستند سکونت پیدا کنند.

وی ادامه داد: کار به مرحله‌ای رسید که برای ۸۴ هکتار نقشه آماده شد اما معارض به وجود آمد و علیه راه و شهرسازی شکایت کردند و رئیس جمهور نیز گفتند که طرح، ادامه پیدا نکند.

معاون امور عمرانی استاندار همدان خاطرنشان کرد: طرح جامع در پایان سال گذشته بعد از شش سال تصویب شد که بزرگترین دستاورد آن، کمربندی سوم شهر همدان بود که با اجرای این کمربندی ۳۵ درصد ترافیک همدان کم می‌شود .از طرفی در طرح جامع قبلی کمربندی به سمت جنوب شرق و باغات رفته بود اما با توجه به زمین‌های لم یزرع همدان، توسعه باید به سمت جاده تهران و جاده ملایر باشد.

محدوده ملایر دو برابر می‌شود

فرماندار شهرستان ملایر نیز در این جلسه از دو برابر شدن محدوده شهر ملایر خبر داد و گفت:۷۳۸۰ نفر واجد شرایط دریافت نهضت ملی مسکن در شهرستان هستند و قرار است ۱۵۰۰ هکتار به شهر اضافه شود.

سلمان اسماعیلی اظهار کرد: ملایر تا چند هفته آینده دو برابر می‌شود و دستاوردهای بلندی خواهد داشت که یکی از آن‌ها شکسته شدن قیمت مسکن است.

وی ادامه داد: در نهایت بنا داریم مجموعه باغ شهر ‌ ویلایی تقدیم مردم کنیم و در حال طراحی و ایجاد نقشه‌های شهرسازی هستیم و زمین‌هایب به مردم تحویل می‌دهیم تا با سلیقه خودشان طراحی کنند.

فرماندار ملایر در پایان خاطرنشان کرد: بنا داریم بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی را در مجموعه مستقر کنیم.

فرماندار شهرستان رزن نیز در ادامه گفت: تا دو سال آینده کسی در رزن بدون زمین نمی‌ماند.

علی‌اصغر غفاری‌آثار اظهار کرد: به تمام متقاضیان مسکن، زمین داده شده و تا ۲۰ سال آینده را برنامه‌ریزی کردیم و تا دو سال آینده کسی در رزن بدون زمین نمی‌ماند.

وی تصریح کرد: تمام نیازهای بهزیستی و کمیته امداد را بررسی مردیم و ۲۰۴ واحد زمین آماده رایگان در نظر گرفتیم. به هر متقاضی ۲۰۰ متر زمین رایگان با تسهیلات کم بهره و یا بلاعوض کمیته امداد، بهزیستی و بنیاد علوی در نظر گرفتیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۵ ۱۴:۳۲

سلام اقاچهارجوان دارم عروس دارم دریک خانه ۷۰متری باهم زندگی میکنیم از زندگی کردن ناامیدشدیم ۵سال پیش چهل ملیون ازم گرفتن دیگه خبری نیست خودم کارگرم به رییس‌جمهور نامه نوشتم تکلیف ماچیه چکار کنیم

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۵ ۱۵:۵۹

نزدیک همدان شهر نباشه بهتره

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۵ ۱۶:۱۵

سلام شهرک اکباتاننا کی شروع بکارمیکند

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۵ ۱۷:۱۷

پس،شهرستان فامنین چی قیمت زمین اینجا از همدان هم سبقت گرفته ،البته با این مسئولانی که ما داریم همه ساکن همدان هستن باید کسی هم اهمیت نده.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۵ ۲۱:۰۶

فامنین فقط موقع رای گیری صاحب داره بعدش دیگه کسی نیست فامنین شده جولانگاه بنگاه دارها جوری که دیگه قیمتی وجود نداره هرکی هرچقدر گفت چون زمین کم هست و شهرداری تفکیک نمیکنه زمین پیدا نمیشه وقیمت اینجوری میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۶ ۰۰:۴۳

کلا که به محیط زیست توجه نمی‌کنید تا تونستید و میتونید چهره ی شهر رو تخریب میکنید و ساختمان های بدون معماری درست و تقریبا با آب و چسب درست میکنید.

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۶ ۰۲:۰۷

مسکن ملی کی ثبت نام دارد بااین اجاره‌اجارهای سنگین پول پیش خانه باید چادربزنیم کسی هم جواب گونیست هرکس به فکرخودشه

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۶ ۰۷:۱۲

سلام من در سال ۱۳۸۷برای مسکن مهر ثبت‌نام کردم یک میلیون هم پرداخت کردم دوباره به آقای رئیس جمهوری هم زنگ زدم از طرف ایشان هم نامه‌ای دریافت کردم ولی پولی که خواستن نداشتم از این طرح جدیدی که گذشتند زمین رایگان به ما هم تعلق می‌گیرد

avatar
۱۴۰۲-۰۱-۲۷ ۰۴:۵۰

سلام منم خانواده دارم زن و بچه دارم بقران بیکارم وضعیتم فوق‌العاده خرابه.برای وام و کار هم ب رییس جمهور نامه دادم اما خبری نشد ترو ب قرآن هوای ماروهم داشته باشید ی تیکه زمین بدید خودم بابدبختی و وام و قرض می‌سازم.