• دوشنبه / ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۴۷
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012814893
  • خبرنگار : 50039

معاون اداره کل شیلات گلستان خبر داد:

صید ۱۲۲۳ تن انواع ماهی استخوانی در گلستان/ کفال بیشترین گونه صید شده

صید ۱۲۲۳ تن انواع ماهی استخوانی در گلستان/ کفال بیشترین گونه صید شده

ایسنا/گلستان معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات گلستان از صید یک هزار و ۲۲۳ تن انواع ماهیان استخوانی از آب‌های استان خبر داد و گفت: ماهیان کفال، کپور و ماهی سفید بیشترین گونه صید شده از دریای خزر هستند.

دکتر محسن یحیایی بعد ازظهر امروز دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه صید ماهیان استخوانی از دریای خزر در فصل ۱۴۰۲ – ۱۴۰۱ پایان یافت، اظهار کرد: همه ساله فصل صید از ۱۵ فروردین آغاز و با مدنظر قرار دادن شرایط آب و هوایی و دیگر عوامل، چندین نوبت با نظر کارشناسان تمدید می‌شود که در سال جاری فرصت صید تا ۲۴ فروردین ۱۴۰۲ طول کشید.

وی با بیان اینکه در مدت مذکور حدود یک هزار و ۲۲۳ تن انواع ماهی استخوانی از آب‌های استان به روش "پره" صید شد، ادامه داد: ماهی سفید، کفال، کپور و سایر گونه‌ها به ترتیب بیشترین نوع ماهی صید شده از دریای خزر در استان گلستان هستند.

معاون صید و بنادر ماهی‌گیری شیلات گلستان با تأکید بر اینکه در فصل صید اخیر صیادان استان توانستند بالغ بر ۶۱۵ تن ماهی کفال، ۳۷۴ تن ماهی کپور، ۱۶۷ تن ماهی سفید، ۱۹ تن ماهی کولمه و ۴۷ تن سایر گونه‌ها را از آب‌های استان صید کنند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه مساعد بودن آب و هوا و توجه به تکثیر و رهاسازی بچه ماهی سبب شد تا در فصل صید امسال شاهد رشد ۳۷ درصدی صید ماهیان استخوانی در آب‌های استان نسبت به مدت مشابه فصل قبل باشیم.

وی جلوگیری از صید بچه ماهیان خاویاری را یکی از وظایف و مسئولیت‌های صیادان و ناظران پره استان عنوان کرد و افزود: در این فصل صید، ۱۹۳ قطعه بچه ماهی خاویاری غیراستاندارد ماحصل صید ضمنی که در تور صیادان افتاده بودند، پس از رهاسازی از تور به دریا بازگردانده شدند.

وی از انتقال و تحویل ۹ قطعه ماهیان خاویاری استاندارد از سوی صیادان پره به مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی شهید مرجانی خبر داد و تصریح کرد: در این مدت ۱۹ کارشناس و ناظر در فعالیت‌های صید و صیادی به جهت نظارت بر رعایت استانداردهای صید در کنار صیادان حاضر و به وظایف نظارتی خود پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha