• سه‌شنبه / ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۰
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402012915557
  • خبرنگار : 50039

قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با استاندار گلستان:

هیئت بازرسی کل کشور به آشوراده اعزام می شود/ رفع برخی ایردات طرح گردشگری

هیئت بازرسی کل کشور به آشوراده اعزام می شود/ رفع برخی ایردات طرح گردشگری

ایسنا/گلستان قائم‌مقام سازمان بازرسی کل کشور از اعزام هیئت بازرسی به آشوراده خبر داد و گفت: رعایت مُرّ قانون در طرح‌های طبیعت‌گردی این منطقه بررسی می‌شود.

احمد رحمانیان امروز ۲۹ فروردین ۱۴۰۲ در دیدار با "علی محمد زنگانه" استاندار گلستان، مدیرکل محیط زیست و سایر مدیران با اشاره به برخی مسائل و دغدغه‌های موجود در اجرای پروژه طبیعت گردی آشوراده اظهار کرد: خلیج گرگان و جزیره آشوراده یکی از ذخیره‌گاه‌های مهم زیست کره زمین است.

وی وجود ذخایر کم نظیر گیاهی، جانوری و آبزیان و زیست فوک خزری به عنوان یکی از گونه‌های مهم و در خطر انقراض و وجود ۱۷۹ گونه گیاهی منحصر به فرد را از ویژگی‌های این منطقه برشمرد و ادامه داد: متأسفانه آشوراده با مشکلاتی از قبیل عدم نظارت کافی در این منطقه و شکار غیرمجاز دست به گریبان بوده است.

قائم مقام سازمان بازرسی کل کشور، حفاظت و حراست از این جزیره را یک اولویت برشمرد و افزود: با توجه به تأکید بر ضرورت ایجاد طرح‌های طبیعت گردی در منطقه آشوراده، ممکن است حضور گردشگران تخریب و تهدید گونه‌های گیاهی، جانوری و آبزیان را در پی داشته باشد.

وی با اشاره به بازدید بازرسان سازمان بازرسی از منطقه، خاطرنشان کرد: مشکلات فنی، حقوقی، زیست محیطی و سایر موارد مرتبط با اجرای طرح گردشگری آشوراده استخراج و به دستگاه‌های مربوطه اطلاع‌رسانی شده است.

این مقام مسئول بر لزوم حفظ اکوسیستم منطقه تأکید کرد و یادآور شد: پیش‌تر اعلام شده بود که نباید در منطقه گردشگری سکونتگاه‌هایی برای اقامت دائم یا موقت در محدوده طرح و سازه‌های تفریحی مسقف ایجاد شود و آنگونه که اطلاع‌رسانی شده این ایرادات مرتفع گردیده است.

وی طرح‌های غیرکارشناسی را عاملی بر تغییر و از بین رفتن اکوسیستم منطقه عنوان کرد و گفت: در این جلسه موضوعات مختلف مطرح و مقرر شد هیئتی از بازرسان امور جهاد کشاورزی و محیط زیست سازمان بازرسی کل کشور به منطقه اعزام شوند و پس از بررسی میدانی نتایج را جمع‌بندی و سپس اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha