• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۰۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402013016621
  • خبرنگار : 50177

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان:

مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار به صورت جدی در دستور کار باشد

مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار به صورت جدی در دستور کار باشد

ایسنا/لرستان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار باید به صورت جدی در دستور کار باشد.

دکتر مریم کوشکی، صبح امروز ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ در نشست با روسای شبکه‌های بهداشت و گسترش شبکه شهرستان‌های لرستان، اظهار کرد: امسال دو برنامه جوانی جمعیت و پزشکی خانواده جز اولویت‌های وزارت بهداشت هستند و در صدر تمام برنامه‌های وزارت بهداشت قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه همه باید برای اجرای این دو برنامه با دقت برنامه‌ریزی کنیم و آنها را اولویت قرار دهیم، خاطرنشان کرد: اکنون نیز بهداشت برای افزایش جمعیت در خط مقدم قرار دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان بیان کرد: برای برنامه جوانی جمعیت در حوزه بهداشت باید روی مسائل پیرامون تولد، مانند زایمان زودرس، کودک نارس، سقط جنین و مراقبت‌های بارداری مداخله جدی داشته باشیم.

کوشکی با تاکید بر اینکه مراقبت‌های بهداشتی مادران باردار باید به صورت جدی در دستور کار باشد، خاطرنشان کرد: پرونده بهداشتی مادران باردار باید ثبت شود، همچنین اگر مادری برای مراقبت بهداشتی مراجعه نکرد، کارشناسان بهداشت باید پیگیری کرده و آن‌ها را ترغیب کنند.

وی با اشاره به اثرگذاری مرگ اشخاص ۳۰ تا ۷۰ ساله بر شاخص‌های جوانی جمعیت، گفت: در حوزه بیماری‌های غیرواگیر باید مداخله جدی کنیم، تا از مرگ‌ افراد بر اثر بیماری‌های غیرواگیر مانند فشارخون، دیابت، سرطان و...پیشگیری کنیم.

اجرای برنامه پزشکی خانواده در لرستان از اردیبهشت ماه  در لرستان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اهمیت  اجرای برنامه پزشکی خانواده در استان، تصریح کرد: این طرح در لرستان از اردیبهشت ماه امسال آغاز خواهد شد.

کوشکی اضافه کرد: در لرستان، اجرای این برنامه ابتدا از شهرستان دلفان آغاز خواهد شد و با فاصله‌های کوتاه در شهرستان‌های دیگر نیز استارت می‌خورد.

وی با اشاره به اینکه بودجه این برنامه برای سالجاری تخصیص داده شده است، گفت: در راستای اجرای این برنامه چالش‌های زیادی وجود دارد، اما باید پای کار بیایم و حتما این برنامه را اجرا کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha