• چهارشنبه / ۳۰ فروردین ۱۴۰۲ / ۲۳:۵۸
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402013016629
  • خبرنگار : 50177

مدیرکل میراث فرهنگی لرستان خبر داد:

اهدای گنجینه کتاب‌های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

اهدای گنجینه کتاب‌های لرستان شناسی به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد

ایسنا/لرستان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان گفت: گنجینه کتاب‌های لرستان‌شناسی به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اهدا خواهد شد.

عطا حسن‌پور امروز ۳۰ فروردین ماه در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه برای ترویج فرهنگ مطالعه به ویژه در میان کودکان و نوجوانان، اظهار کرد: از آنجا که مطالعه در دوران کودکی و نوجوانی یکی از عناصر اصلی و تأثیرگذار در شکل‌گیری شخصیت است، آشنا کردن این نسل با کتاب و کتاب‌خوانی تأثیر بسزایی در رشد و تکامل ابعاد مختلف شخصیتی دارد.

وی ادامه داد: توجه به مقوله کتابخوانی موجب تربیت افرادی سالم و در نهایت شکل‌گیری جامعه سالم خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان به تأثیر برخی فناوری‌های نوین در کاهش نرخ کتاب‌خوانی اشاره کرد و با بیان اینکه مشکل کتاب‌خوانی، رسانه‌های نوظهوری است که گریبان‌گیر اهالی فرهنگ شده و فضای مجازی و فناوری‌های جدیدی همچون؛ تلفن همراه، ‌اینترنت و پیام‌رسان بی‌تأثیر در فاصله‌گیری از یار مهربان «کتاب» نبوده است، بیان کرد: نگاه مجموعه کتابخانه‌های عمومی به بحث لرستان‌شناسی و نصب اِلمان‌های بومی استان در کتابخانه مرکزی جای تقدیر و تشکر داشته و مجموعه میراث فرهنگی با همه امکانات و توان در این مورد در کنار کتابخانه‌های عمومی خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری لرستان گفت: در بحث غنی‌سازی مخزن کتابخانه مرکزی، گنجینه کتاب‌های لرستان‌شناسی که در اداره کل میراث فرهنگی وجود داشته به کتابخانه مرکزی خرم‌آباد اهدا خواهد شد تا عموم علاقمندان از این کتب‌های ارزشمند بهره‌مند شوند.

در ادامه این دیدار، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان افزود: فاز اول  ساختمان کتابخانه مرکزی خرم‌آباد به عنوان بزرگترین پروژه فرهنگی استان تکمیل شده و این اداره کل با مساعدت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال تجهیز و باز طراحی این کتابخانه است.

سید سجاد راستخانه با بیان اینکه کتابخانه مرکزی با ارائه ۴۰ خدمت به مهمترین مرکز فرهنگی استان تبدیل خواهد شد، افزود: طراحی کتابخانه مربوط به سالیان گذشته بوده و باز طراحی کاربری کتابخانه بسیار ضروری بوده که همزمان با خرید تجهیزات و ثبت کتب، بحث باز طراحی نیز در حال انجام است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان ادامه داد: تاریخ و فرهنگ استان یک فرهنگ بسیار کهن و غنی بوده که بر این اساس در نظر است در بحث باز طراحی و بخش لرستان‌شناسی کتابخانه مرکزی از اِلمان‌های سنتی و بومی استفاده شود که در این خصوص نیازمند مساعدت و همکاری اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha