• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402013116753
  • خبرنگار : 50177

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

زیست عفیفانه یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است

زیست عفیفانه یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است

ایسنا/لرستان قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور گفت: «زیست عفیفانه» یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین روح‌الله حریزاوی عصر روز گذشته ۳۰ فروردین ماه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۲ با بیان اینکه حامل سلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تشکر از جدیت و اهتمام شورای فرهنگ عمومی لرستان هستم، به اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی کشور اشاره کرد و افزود: در بخش فرهنگ وظایفی بر عهده داریم که بی‌ربط با اقتصاد و صنعت نیست اما ساز و کارهای مربوط به خود را دارد.

وی افزود: در کار فرهنگی مانند حجاب که محل تنازع دشمن با ما شده و در چند سال کار متراکم سعی کرده‌اند نظام را درگیر کنند؛ بسیاری از اوقات اقداماتی که باید انجام شود مستقیما لازم نیست نامی از آن اقدام(حجاب)   برده شود.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور، «زیست عفیفانه» را به عنوان یکی از اولویت‌های شورای فرهنگ عمومی برشمرد و گفت: در این دو کلمه نامی از حجاب برده نشده است؛ اما کار کردن روی کلیدواژه‌هایی مانند امنیت زن است که طبق بیانات مقام معظم رهبری اگر حجاب را جدی نگیریم امنیت و جانزن به خطر می‌افتد؛ بنابراین موضوعات گفتمانی از این دیدگاه گرفته می‌شود.

حریزاوی با بیان اینکه فرهنگ ایرانی برهنگی و ترک غیرت را نمی پذیرد، افزود: پرداختن به لوازم و جوانب موضوع فرهنگ عمومی باید انجام و ترسیم شود.

وی به استفاده بیشتر از ظرفیت پژوهشکده‌های کاربردی در کشور اشاره کرد و افزود: پژوهشکده‌های‌تعلیم و تربیت آموزش و پرورش در کشور می‌توانند با هم‌افزایی با این پژوهشکده‌ها برنامه‌های راهبردی و کاربردی انجام دهند.

قائم مقام سازمان تبلیغات اسلامی کشور به برخی از پژوهش‌های انجام شده در پژوهشکده‌های کشور اشاره و بیان کرد: برخی از این پژوهشکده‌ها همچون پژوهشکده‌ باقرالعلوم قم، پژوهشکده آستان قدس(بنیاد جوانان رضوی)   در دوره اغتشاشات اخیر و زیست جدید جوانان و نوجوانان تحلیل‌های‌ دقیقی ارائه کردند که اگر این تحلیل‌ها به سمع و نظر معلمان برسد؛ می‌توانیم ورق را برگردانیم و لازم است که این پژوهش‌ها کاربردی‌شود.

حریزاوی با تأکید بر اینکه رشد فرهنگ عمومی در سال ۱۴۰۲ کاری مهم است اظهار کرد: همه دستگاه‌ها و خانواده‌ها دست به دست هم داده‌ و این رشد را رقم بزنیم، همچنین جشن‌ها و برنامه‌های حوزه فرهنگ عمومی در سال جدید بهتر از سال گذشته برگزار شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha