• پنجشنبه / ۳۱ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402013116982
  • خبرنگار : 50471

فرماندار نهاوند خبر داد

خسارت ۲۳۵ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی نهاوند

خسارت ۲۳۵ میلیارد تومانی سیل به بخش کشاورزی نهاوند

ایسنا/همدان فرماندار شهرستان نهاوند از خسارت ۲۳۵ میلیارد تومانی به بخش کشاورزی شهرستان نهاوند در جریان سیل اخیر خبر داد.

ضرغام احمدوند پنج‌شنبه ۳۱ فروردین‌ماه در جلسه مدیریت بحران شهرستان نهاوند، اظهار کرد: بارش‌های شدید باران که در روزهای ۲۳ و ۲۴ فروردین ماه در شهرستان نهاوند با بارش ۷۱ میلیمتری همراه بود، باعث طغیان و بالا آمدن آب در بستر رودخانه گاماسیاب و سایر رودخانه‌های شهرستان و جاری شدن سیل در تعدادی از روستاها و خسارت به بخش کشاورزی شهرستان شد.

وی تصریح کرد: متأسفانه سیل به بخش کشاورزی شهرستان ۲۳۵ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که این خسارت‌ها در بخش شیلات ۹۰ میلیارد تومان، باغات ۱۳۵ میلیارد تومان و در بخش زراعت شهرستان ۱۰ میلیارد تومان برآورد شده است.

احمدوند ادامه داد: هدف این است که در زمان بحران و بارش‌ها به مردم و کشاورزان خسارت وارد نشود یا خسارت‌ها به حداقل‌ کاهش یابد و کام کشاورز و باغدار به جای شکرگذاری بارش‌ها تلخ نشود بنابراین انتظار این است که دستگاه‌های عضو مدیریت بحران شهرستان عملیات‌تری وارد شوند.

وی افزود: کمیسیون ماده ۹۹ روستایی، ساخت‌و ساز غیرمجاز در باغات و حریم رودخانه‌ها را به جدی پیگیری می‌کند و با متخلفان در شهرستان برخورد خواهد کرد.

فرماندار نهاوند با گلایه از وضعیت ایمنی جاده‌های نهاوند، خاطرنشان کرد: اداره راهداری در تخصیص اعتبارات چهارمین دستگاه شهرستان بوده و از این اداره توقع نمی‌رود با حجم قابل توجه تردد در محورهای شهرستان، وضعیت ایمنی این جاده‌ها این‌گونه و بدون خط‌کشی باشد.

احمدوند کمیته بحران را موظف به تشکیل کمیته‌ای متشکل از دستگاه‌ها و بخشداران برای شناسایی بررسی مشکلات و اعلام گزارش برای جلسه آینده کرد.

وی همچنین از دستگاه‌های شهرستان خواست تا برای خرید و تهیه تجهیزات ماشین‌آلات خود از استان پیگیری داشته و خسارت‌های وارد آمده در سیلاب اخیر را برآورد و به استان اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha