• سه‌شنبه / ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۳:۴۹
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402020502158

فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز:

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

ایسنا/فارس فرمانده سپاه بقیه‌الله(عج) شیراز با یادآوری اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، براساس قانون یک نیروی نظامی صِرف نیست، بلکه این نهاد عهده‌دار پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب است، دقت در شناخت و معرفی دقیق وظایف سپاه را پاسخگوی همه شبهات و ابهامات مطرح شده در این خصوص دانست.

سرهنگ مجید علیپور سه‌شنبه ۵ اردیبهشت در مراسم جشن عید فطر و بزرگداشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به همت جهاددانشگاهی فارس در شیراز برگزار شد، گفت: براساس قانون ارتش یک نیروی نظامی صِرف و وظیفه آن حفظ تمامیت ارضی کشور در نظر گرفته شده اما سپاه، فراتر از یک نیروی مسلح نظامی و مسئول پاسداری از انقلاب و دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است.

علیپور با بیان اینکه دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی، حد و مرز نمی‌شناسد، گفت: به همین دلیل شاهد حضور و فعالیت موثر سپاه پاسداران در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و ... نظامی بوده‌ایم؛ هرجا که انقلاب و نظام اسلامی نیازمند حرکتی جدید و اقدامی گسترده و اثرگذار بوده که سپاه توانایی انجام آن را داشته، این نهاد ورود کرده است.

او با اشاره به اینکه سپاه پاسداران متشکل از ۵ نیروی مستقل و تخصصی و کارآمد شامل نیروی زمینی، نیروی دریایی، هوافضا، بسیج و نیروی قدس است، به تشریح وظایف، توانمندی‌ها و اقدامات و دستاوردهای هر یک از این نیروها پرداخت.

علیپور، نیروی زمینی را ستون فقرات سپاه و عهده‌دار فعالیت‌های زرهی، رزم، رزم مردم‌پایه و ... دانست و یکی از اقدامات آن را طی چهاردهه اخیر، مرزداری موثر در شمالغرب و جنوب شرق ایران اسلامی برشمرد.

او با یادآوری توانمندی‌های منحصربه‌فرد نیروی هوافضای سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد که امروز ایران اسلامی در زمینه تولید موشک‌های نقطه‌زن بسیار دقیق جایگاهی مهم دارد و در زمینه هواپیماهای بدون سرنشین جزو کشورهای طراز اول جهان است.

علیپور با بیان اینکه دستاوردهای سپاه پاسداران در بخش‌های مختلف مرهون همکاری و همراهی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در رشته‌های مختلف دانست و گفت: رونمایی از دستاوردهای نظامی و دفاع سپاه، براساس مصلحت و شرایط روز انجام می‌شود، اگرنه این افتخارات مربوط به امروز نیست.

او با بیان اینکه نیروی دریایی سپاه در ۹ پایه تخصصی به فعالیت مشغول است، گفت: این نیروی کارآمد تامین امنیت ایران اسلامی را تا دریاهای دوردست تامین کرده است.

علیپور با یادآوری اینکه، نیروی بسیج دریایی از خدمات است، گفت: نزدیکترین این خدمات، اقدامات بسیج در دوران شیوع کروناست؛ اقداماتی که برای مقابله با این همه‌گیری در شرایط سخت تحریم‌های بین‌المللی، بسیار مهم و اثرگذار بوده است.

او با اشاره به اینکه نیروی قدس، بعد فراملی سپاه پاسداران و عهده‌دار حمایت از نیروهای مقاومت و مقابله با بزرگترین تهدیدات علیه اسلام، نظام اسلامی و مسلمانان جهان است، گفت: افتخار می‌کنیم که سپاه پاسداران دستاوردهای بی شماری را علیرغم همه کمبودها و سختی‌ها کسب کرده است.

علیپور مهمترین مزیت سپاه پاسداران را مشمول لطف الهی بودن دانست و گفت: بی تردید سپاه پاسداران در هر عرصه‌ای که بنا به نیاز، ورود داشته، دست خداوند را در کنار خود دیده و مشمول لطف خداوندی شده است.

این فرمانده سپاه در شیراز همچنین با اشاره به سالروز حمله ناکام آمریکا به ایران و واقعه طبس، گفت: باید همه بدانیم که آمریکای پیش از انقلاب و در دوران پیروزی و پس از انقلاب با آمریکای امروز هیچ تفاوتی نکرده است. آمریکایی که کاپیتالاسیون را به ایران تحمیل و ثروت ایران را پیش از انقلاب چپاول کرد، در دوران پیروزی انقلاب به دنبال توطئه و کودتا و جنگ و حمله نظامی بود و امروز هم سیاست‌هایش همانند گذشته است.

علیپور با بیان اینکه پیروزی انقلاب اولین تحقیر و اشغال سفارتخانه دومین تحقیر آمریکا از سوی ملت ایران بود، گفت: سردمداران آمریکا با طراحی عملیات پنجه عقاب قصد داشتند که بعد از رهایی گروگان‌هایشان، مراکز حساس نظامی، سیاسی و اقتصادی را بمباران کرده و در نهایت سقوط انقلاب اسلامی را توسط کارتر اعلام کنند.

فرمانده سپاه ناحیه بقیه‌الله(عج) واقعه طبس و طوفان شن و زمین‌گیر شدن نظامیان آمریکا در ۵ اردیبهشت ۱۳۵۹ را تحقق وعده الهی مبنی بر نصرت دادن به مسلمانان توصیف و خاطرنشان کرد: تاریخ و دستاوردها و رویدادها را باید به درستی و به شکل مستمر روایت کرد، باید مردم را از اقدامات گذشته و امروز آمریکا مطلع کرد و در مورد مسیر سختی که انقلاب و نظام اسلامی طی کرده، با مردم سخن گفت، در غیراینصورت دشمن با ابزارهایی که در اختیار دارد، با کتمان یا وارونه جلوه دادن حقایق به دنبال دشمنی خواهد بود.

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

وظایف و تاثیرات سپاه پاسداران فراتر از یک نیروی نظامی است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha