• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۹
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402020602719
  • خبرنگار : 50491

مدیرکل ارشاد گلستان عنوان کرد؛

ارتقای فرهنگ حجاب از زبان هنر/ ایرانیان پیش از اسلام زندگی عفیفانه داشتند

ارتقای فرهنگ حجاب از زبان هنر/ ایرانیان پیش از اسلام زندگی عفیفانه داشتند

ایسنا/گلستان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب با استفاده از قالب‌های متنوع هنری در این استان خبر داد.

محمد رعیت پیش از ظهر امروز چهارشنبه ۶ اردیبهشت در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به برنامه‌ریزی فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان برای فرهنگ‌سازی مقوله عفاف و حجاب اظهار کرد:  مردم ایران همیشه با هوشمندی حافظ فرهنگ ایرانی و اسلامی هستند و در بزنگاه‌ها که دشمن به دنبال آسیب به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی است در مسیر صحیح گام برمی‌دارند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر دشمنان فرهنگ ایرانی و اسلامی روی مسأله حجاب دست گذاشتند، بیان کرد: خوشبختانه مردم بر اساس آموزه‌ها و باور و فرهنگ یک ایرانی اصیل نسبت به مسأله حجاب دغدغه دارند و اجازه عرض‌اندام به دشمنان نمی‌دهند، در گلستان نیز مردم نگران مسئله حجاب هستند لذا خود به این عرصه وارد شدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان متذکر شد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز هم‌راستا با خواسته و مطالبه مردم و تعمیق بیشتر فرهنگ عفاف و حجاب پای کار آمده و با بهره‌گیری از قالب‌های متنوع و متعدد به این عرصه ورود کرده است.

رعیت به ترویج و تبیین مسأله عفاف و حجاب از زبان هنر اشاره کرد و توضیح داد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان با استفاده از قالب‌های متنوع اعم از شعر، سینما، نمایش، موسیقی، سرودها و آواها، نغمات، حوزه خوشنویسی، هنرهای تجسمی به تحقق مطالبه مردم و ترویج و تبیین فرهنگ عفاف و حجاب کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه ما برای تعمیق فرهنگ اصیل ایرانی و مسئله حجاب از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کنیم، گفت: پژوهش‌های انجام شده در تاریخ نشان می‌دهد ایرانیان باغیرت اعم از مرد و زن ایرانی حتی پیش از اسلام نیز عفیفانه زندگی می‌کردند و در اجتماع حضور عفیفانه داشتند لذا امروز هم باید ضمن احترام به قانون در راستای حفظ این فرهنگ اصیل کوشا باشیم.

به گزارش ایسنا، ۲۶ دستگاه اجرایی به عنوان متولی امر عفاف و حجاب در کشور معرفی شدند تا برای نهادینه‌سازی مسئله تاریخی، عرفی، شرعی و قانونی حجاب نقش‌آفرین باشند.

بر این اساس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با ۲۱ وظیفه، وزارت بازرگانی با ۱۳ وظیفه، سازمان صداوسیما با ۳۱ وظیفه، نیروی انتظامی با ۲۱ وظیفه، سازمان جوانان با ۱۴ وظیفه، سازمان تبلیغات اسلامی با ۱۲ وظیفه، وزارت آموزش‌وپرورش با ۲۱ وظیفه، وزارت علوم با ۱۷ وظیفه، مرکز زنان و خانواده با ۶ وظیفه، وزارت ارتباطات با هشت وظیفه، سازمان تربیت بدنی با ۱۸ وظیفه، شهرداری با ۱۰ وظیفه، وزارت بهداشت با ۱۷ وظیفه، ستاد امر به معروف و نهی از منکر با ۱۱ وظیفه، سازمان بهزیستی با پنج وظیفه، وزارت امورخارجه با ۱۰ وظیفه، وزارت کار با پنج وظیفه، مجلس شورای اسلامی با هفت وظیفه، وزارت کشور با ۱۱ وظیفه، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی با ۹ وظیفه، قوه‌قضائیه با پنج وظیفه، وزارت مسکن راه و شهرسازی با ۹ وظیفه، سازمان میراث فرهنگی با ۱۱ وظیفه، بسیج با ۶ وظیفه، وزارت راه با هفت وظیفه و سازمان تبلیغات اسلامی با ۱۲ وظیفه از جمله سازمان‌ها و نهادهایی هستند که نوع وظایفشان در مصوبه ۴۲۷ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای گسترش عفاف و حجاب ذکر شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha