• چهارشنبه / ۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402020602720
  • خبرنگار : 50310

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

توسعه ۱۰۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در لرستان

توسعه ۱۰۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی در لرستان

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: توسعه ۱۰۰۰ هکتاری گیاهان دارویی از اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۲ است که بتوانیم آن رشدی را که در تولیدات باغبانی داریم را نیز در این حوزه محقق کنیم.

سیدعماد شاهرخی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ما در حوزه باغبانی یک اولویت‌هایی را تعریف کردیم، یکی بحث توسعه کشت گلخانه‌ای است.

وی ادامه داد: تا قبل از دولت سیزدهم کل گلخانه‌های استان ۷۸ هکتار بوده و طی روی کار آمدن این دولت ۳۵ هکتار به ظرفیت گلخانه‌های لرستان اضافه شده است.

شاهرخی تصریح کرد: پیش بینی ما این است که در سال جاری بتوانیم ۳۵ هکتار گلخانه را به این ظرفیت اضافه کنیم که اگر این اقدام تا پایان سال ۱۴۰۲ انجام شود ۷۰ هکتار گلخانه در در دو سال احداث کردیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان افزود: در توسعه گلخانه‌ها روند توسعه‌ای خوبی را داریم.

وی با اشاره به این‌که اصلاح و احیا باغات قدیمی دیگر اولویت ماست، بیان کرد: بحث ایجاد زنجیره ارزش و بارانداز گیاهان دارویی  و توسعه کشت گونه‌های جدید و پر محصول را داریم.

شاهرخی ادامه داد: پیش بینی ما این است که امسال با افزایش ۱۰ درصدی تولیدات به حدود ۳۵۰ هزار تن تولیدات  باغبانی برسیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان تصریح کرد: در زمینه توسعه باغات در اراضی شیب‌دار کم بازده حدود ۳۳۰ هکتار داریم و حدود ۴۰۰ هکتار نیز در سایر اراضی، نکته‌ای که وزارت روی آن تأکید دارند این است که هرجایی که ما اراضی شیب‌دار داشته باشیم که قابلیت تبدیل به باغات داشته باشند باید به باغات در اراضی شیب‌دار تبدیل شوند.

وی ادامه داد: در منابع طبیعی یک شعاری وجود دارد که می‌گوییم یک هفته می کاریم ۵۲ هفته  نگهداری می‌کنیم که این نشان می‌دهد نگهداری خیلی بحث مهمی است، لذا تأکید ما بر این است که کار باید علاوه‌بر شتاب، با کیفیت باشد و تمام عوامل را باید در کنار یکدیگر ببینیم، لذا توسعه باغات در اراضی شیب‌دار حتماً جز اولویت‌های ماست و در این زمینه هماهنگی ۱۰۰ درصدی با منابع طبیعی داریم، الان قانون جدیدی دادند تا ما در زیراشکوب جنگل‌ها گیاهان دارویی را کشت کنیم که حتی به نگهداری از جنگل‌ها کمک می‌کند.

شاهرخی بیان کرد: توسعه ۱۰۰۰ هکتاری کشت گیاهان دارویی از اولویت‌های ما در سال ۱۴۰۲ است که بتوانیم آن رشدی را که در تولیدات باغبانی داریم را نیز در این حوزه محقق کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha